29-03-2004, 12:18
|
No personal life
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Fred
Ik denk dat ik al een idee begin te krijgen wat er aan de hand KAN zijn....Ik denk dat je de zuiger eerst helemaal hebt ingedraaid met montage...Vervolgens heb je eerst de zaak gemonteerd, daarna de rem *getest* en daarna merkte je dat de handrem niet werkte.
Wat er dan WAARSCHIJNLIJK aan de hand is, is dat het handrem mechanisme niet aan ligt tegen de hevel die er in zit.........
De truc is namelijk dat je VOORDAT je de boel vult en monteerd de zaak eerst naar binnen drukt, dat doe je tijdens het indraaien van de zuiger...dus niet alleen draaien maar tegelijkertijd drukken. De zuiger dan niet helemaal indraaien, maar juist zoveel dat je de blokken met de eerder genoemde speling kan monteren...Als je de zuiger niet aandrukt tijdens montage óf je draait hem terug dan werkt de gewone rem prima, maar het handremmechanisme ligt dan soms niet meer aan waardoor er te veel speling is
Nogmaals ik DENK dat dit het geval is....maar ik blijf benieuwd naar wat je vanavond meld !!
|
Precies! Je hebt hier helemaal uitgelegd wat ik een beetje krom probeerde te vertellen. Het handremmechanisme kan een vrije slag maken. Ik moet dus nog eens heeeeeel erg hard op de zuiger drukken om die weer tegen het mechanisme aan te krijgen. Kan het ook zijn dat zoiets vast zit...?
|