Hai!
Even voorstellen, ik ben Tom, kom uit Eindhoven en studeer werktuigbouwkunde. Ik ben nog maar net lid en heb sinds vorige week een einzer op mijn naam staan. Het is een 1.1 mx uit 1979!
Hij gaat grondig aangepakt worden.
-roestplekken/rotte plekken (de bodem is volledig hard)
-schijven achter
-1.8 16v KR blok erin + aangepast uitlaatsysteem
-velgen (beetje oldschool look) en schroefveer set
-Interieur back to basics stoelen stuur en tellers...
-spuiten
Met name bij het inbouwen van het 16v blok leek het mij handig om een II te kopen en hiervan het blok en onderstel (schijven/poten/armen) om te zetten.
kan dit? of kan ik beter op zoek gaan naar een sirocco (die lastiger te vinden zijn en veel duurder..)
affijn, al jullie tips en ideeen zijn welkom (ook mbt tot de kleur... antraciet, donkerblauw...???)
groetjes en alvast bedankt voor al jullie hulp en reacties!!
Even een piccie die ik had geschoten om aan mijn vriendin te laten zien wat ik wilde gaan.. en uiteindelijk heb.. gekocht!
-------------------------------------------------------------------
28-03-2006, 23:31
Mijn golfje staat er lekker warm bij in de garage, maar al zonder interieur en ruiten.. jaja ben begonnen met het strippen van de golf. (foto's volgen nog)
Kwam alleen hier en daar wel een rotte plek tegen dus ga morgen even naar de dealert om nieuwe te halen. Ben er ook over gaan denken om het straks kale chassis naar de straler te brengen, dan ben ik veel zekerder van de basis die ik heb... maar hoeveel gaat zoiets kosten.. iemand misschien een ruwe prijsindicatie??
In mijn zoektoch naar de onderdelen voor mijn 16v project (ja de scirocco eerder genoemd was echt al weg) liep ik tegen een 86er rocco gtx 16v aan. JEEJ! goed die auto staat dus sinds vandaag bij mij op de stoep: gegevens:
scirocco 16v GTX
nieuwe banden
nieuwe schijven
Blok 1 jr geleden gereviseerd en gehoond naar 1.9++i
Mooi! hier ga ik een tijdje mee rijden om te kijken of er mankementen zijn en dan gaat alles uit mekaar voor een mooie opknapbeurt.
op mijn weg naar huis bedacht ik me dat het eigenlijk wel jammer is om zon (toch wel zeldzame) auto te slopen voor een ander... maarja als ik dan weer bedenk om in een golfjeI 2.0 16v door de veldwegen te hobbelen, dan....
Als mensen rocco delen nodig hebben....
Dit was het voor zover.. tot de volgende update!
(MEER FOTOS DAN)
--------------------------------------------------------------------------
30-03-2006, 11:05
Gelukkig.. er zijn nog mensen die het me niet uit mijn hoofd praten..
De rocco is inderdaad een leuke auto (BEDANKT GIJS!) maar om hem helemaal netjes te maken... nee, toch niet mijn ding.
Ik blijf dan ook bij mijn plan, mijn onderdelen gaan eraf, en inderdaad, de liefhebber mag de rest komen halen (hoef er niet veel voor te hebben hoor)
@ blackdevil... jep hier komen ze onder! hoop dat je de schroefsets snel binnen hebt!
De golf mx is inderdaad een redelijk zeldzame uitvoering maar... mij echt niet snel genoeg. als je bovendien wil gaan spelen met een programmeerbaar motormanagementsysteem... trouwens dat van een golf twee slopen werd mij dus enorm afgeraden (zie begin van de thread). Nu ik er een gevonden heb vindt iedereen het zonde. Ach ik denk dat als het project klaar is... de oooohs en aaaaahs kilometers ver te horen zijn samen met de grauwe grom van het gehoonde tweeliterblok.
Morgen ga ik de rest uit de golf halen en ben aan het denken om hem daarna naar de straler te brengen.. Iemand een ruwe prijs indicatie/ goeie in de omgeving eindhoven?... (jaja ik zal de zoekfunctie gebruiken!)
Gegroet en tot de volgende update
--------------------------------------------------------------------------
Ok, hier dan eindelijk de alweer een tijd geleden beloofde update.
Ik ben verder gegaan met het demonteren van de één, de ruitjes eruit (K*lote de voorruit ging stuk, kan k op zoek naar een nieuwe) en tot mijn blijdschap is de golf echt niet zo rot als waarvan ik uitgegaan was. Er zit een rotte plek links en rechts onderin bij de voruit, een plekje in de ruitenwisserbak, spadbordjes achter, de vulpijp was rot en het plaatwerk daaromheen ook wel.
Ik hoop dat het hierbij blijft, maar ik heb tot nu toe niks anders kunnen vinden.
De dorpels en kokers zijn overigens keihard, net als bij het achterscherm, dat bevesigingsding bij het reservewiel.
Ik heb het plaatwerk voor de voorruit al gehaald, evenals de tankopening (dit zijn reperatiestukken) en heb op de sloop al 2 originele gave achterspatbordjes zien liggen. Afijn zie foto's:
Voor de komende vrije uurtjes:
-Dash eruit
-Kabelboom eruit
-Motor eruit
-Volledig kaalmaken
En dan naar de straler!!! (tenminste als het niet te duur is, anders ga ik lekker schuren..)
@ Gijs, nogmaals bedankt dat de koop van de scirocco zo vlotjes verliep. Het blok ga ik toch nog reviseren, ookal was dat pas gedaan. Ik wil gewoon zeker weten dat als ie af is, ie ook echt af is..
Jongens de groeten!
--------------------------------------------------------------------------
29-04-2006, 01:54
net terug van een avond klussen dus snel even nog wat piccies posten...
blokje in de takel!!!
de smerige motorruimte
en na een poetsbeurt met grilreiniger
oja, de kabelboom en stuurkolom heb ik er ook nog even uit gehaald.. kale bedoeling!
tot de volgende keer!
--------------------------------------------------------------------------
20-05-2006, 11:27
Jezus wat een drukte, zou bijna vergeten dat ik nog aan de golf moet werken! Gisteravond heb ik ik de mxer ontdaan van zijn achteras , voorwielophanging, schakelpook, stuurhuis, uitlaat, tank en veerpoten ontdaan. yeah!
Hij staat nog op 4 wielen, maar dan wel 2 hoog opgestapeld en onder de kokers geplaatst. Zie de foto's ! Dinsdagavond ga ik wer weer mee verder: plaatwerk in orde maken.
Wish me luck!
--------------------------------------------------------------------------
23-05-2006, 10:45
Quote:
Originally Posted by yal
leuk project, je zal voorlopig wel zoet zijn!
Ik heb ook een scirocco 16v gehad en ben t met je eens dat golf I gewoon leuker is, zeker als ie wat meer pks heeft dan een standaard GTI.
Heb nu ook 2 golfjes I, waarvan de gti helemaal orgineel en roestvrij is.
Misschien komt er in de gti ook wat snellers, maar dan liever een oettinger blok ofzo, maar t belangrijkste is t standaard remsysteem verbeteren!
Want t orginele systeem is niet genoeg voor t betere scheurwerk(woon in Spanje...)
Was r verder geen roest bij de ophanging van de achteras?? Daar zijn ze vaak slecht.
Je pakt t wel grondig aan, keep up the good work.
Verder, veel plezier met je project en keep us posted!
grtn yal
Nee idd geen roest bij de ophanging van de achteras en kokers... wel de voorschermen, ruit hoekjes, tankdop en spatbordranden: vanavond slijpen en hechten!
Ik vind het echt leuk om te zien hoe snel ie uit elkaar ging, om alle onderdelen bij elkaar te zoeken en er langzaam iets moois van te maken... en dan: gas op de krukas!
Mbt de kleur zit ik nog een beetje te twijfelen tussen azoren blau, monaco blau of bmw donkerblauw... lastig! Achja, eerst maar alle roest uitslijpen en vervangen door nieuwe plaat. daarna de bodem schoonmaken, in de grondlak en op nieuw in de bodyschutz... nee ik heb voorlopig nog genoeg tijd om over de kleur na te denken.
groetjes!
--------------------------------------------------------------------------
27-03-2007, 13:50
Alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.. dus tijd voor een update!
Het volgende is de afgelopen tijd binnen gekomen:
rood-witte achterlichten
nieuwe bumers
knippers
koplampen
remleidingen
..
de auto staat inmiddels op zijn wielen.. (nog op zoek naar een setje 15"...) en voorzien van alle bestelbare Powerflex bussen.
Ik heb besloten om er een complete rollcell in te bouwen, die ontworpen is en momenteel wordt gefabriceerd.
Het geboorde blok ligt gedeeltelijk uit elkaar om alles goed schoon te kunnen maken.
Deze week nog even nieuwe toplagers halen en nieuwe brandstof leidingen en dan is het bouwpakket compleet. ( spaghetti spruitstuk staat in backorder)
Tevens een mooie kleur gespot. Shadow blue metallic. Het is een donkerblauw die te vinden is op de toureg. Al twijfel ik nog steeds over bali grun.
De planning is om eerst de laatste las te leggen aan de wielkasten achter, het geheel te behandelen en vervolgens de auto spuitklaar te maken.
Ik heb er zin in maar door drukte met de studie kom ik er maar niet aan toe.
Misschien dit weekend...
I'll keep you posted.
--------------------------------------------------------------------------