Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Is zoiets ook een upgrade voor een T2b?
|
Ja en nee
Een standaard T2b (na 1972 dus, met rembekrachtiging dus) heeft van zichzelf geen slechte remmen.
Je kan dit doen omdat je Porsche wielen met een 'verkeerde' et wilt monteren, maar qua remvermogen
zal een T2b remklauw niet onderdoen voor een Porsche 944 remklauw.
Ten opzichte van een spijlbus/T2a is dit wel een hele goeie upgrade, maar dan moeten dus de 14" steelies
naar de oud ijzerboeah
(jaja, een 5x205 set met Golf VR6 -met dank aan ruud's fridolin- klauwen is in de maak, dus daar kunnen
dan wel weer steelies onder, maar of de 14" dan nog gaan passen zal erom hangen)
We zijn nu bezig (naast een 5x205 schijfremset) met een 5x130 schijfremset met 4-zuiger 986 (Boxster)
achteremklauwen (dit om ook de 16" Fuchsen te kunnen monteren)
De 944 wielnaaf past echter wel gelijk op een T2b astap, er zal alleen een andere remklauwadapter op moeten
komen vanwege de geheel andere manier -radiaal- monteren van de remklauwen.