18-10-2005, 22:17
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by djeeke
Hallo, ik ben nieuw hier en sinds vorig weekend de eigenaar van een GII 1989 1.6 GTD'tje... (310.000 op de teller)
Koetswerk in nog heel redelijke staat, bijna geen roestplekjes...
(Die werk ik wel een keertje bij...)
Der moet een nieuwe koppeling in en de remmen hebben een nazichtje nodig maar niks speciaals...
Nu mijn vraag : Wat kan ik zo allemaal doen om mijn wegligging te verbeteren ?
- Sportophanging - zijn er voorkeuren ???
- Domstreben of Strut braces (Hoe heten die dingen trouwens in het Nederlands?) - Hebben die veel zin? (dacht van wel) Vooraan, boven, onder, achteraan ... ?
- Verlagen ...
- Wielen / banden ...
Vuur maar af, ik bekijk het wel...
Later bekijk ik nog wel hoe ik hem wat vlotter kan maken en wat voor remmen eronder te krijgen zijn want daar ben ik natuurlijk ook niet vies van maar graag deze topic op wegligging houden
Groetjes,
Djeeke
|
Hele simpele dingetjes die al sterke verbetering in je wegligging te weeg brengen??
Mwah, laat de uitlijning eens zo nauwkeurig mogelijk instellen, speel eens met de druk in de banden, 0,2 tot 0,3 bar hogere druk in de banden geeft al een veel strakker weggedrag.....dan kun je ook nog gaan spelen in verschil in druk voor of achter, een iets hoger vóór geeft al beduidend minder onderstuur....
Als je gaat verlagen denk er dan om dat te véél verlagen negatief KAN werken, je gaat veel meer op de grens zitten van de auto, waardoor het gedrag veel nerveuzer word, waar je met een standaard auto gaat glijden in grenssituaties, breekt bij een verlaagd onderstel de zaak veel ongecontroleerder uit, en is vaak veel moeilijker onder controle te krijgen
Stuggere dempers zijn ook een duidelijke verbetering, helemaal als je kiest voor een type, waarbij de in en uitgaande slag onafhankelijk van elkaar zijn in te stellen....
|