03-10-2005, 21:19
|
|
VW Addict
|
|
|
|
Ik zal het verhaal even verduidelijken.
De motor is ik vermoed begin jaren 80 reeds een keer gereviseerd geweest.
het nummer is er toen uitgeslepen, en er is toen een vervangend plaatje op gekomen met 2 revetjes. Met een revisie-code.
Ik heb de motor zo'n 3 jaar geleden gedeeltelijk gereviseerd. Nieuwe cilinders en nieuwe pistons. Ik heb toen de NIET-originele pakkingen gebruikt uit een set die te koop is bij de meeste kever-verkooppunten. (braziliaanse-brol)
Ik gebruik nu enkel en alleen nog maar de beste pakkingen, of de stoterstangpijpjes met drukveren
Olie verbruiken doet de motor niet. Compressie is goed. LOODVRIJ bolt hij ook.
Geen speling op krukas.
(Dit tot november 2004)
Altijd en enkel gereden op 20W50
olie lekken aan de passagierskant stoterstangpijpjes heeft hij van in het begin gedaan.
Veel km's heb ik er niet mee gebolt. Vw euro/spa/budel, en wa kleine meetings en dat 2 dikke jaren.
Als Rico goed kijkt ziet hij onder de dynamo steun nog 2 hele kleine puntjes staan waar dat dat plaatje heeft gezeten. dat plaatje heb ik een jaar of 3 geleden eraf gehaald.
Ik denk dat de originele code een AD was. Er zit gewoon de originele 34-pict-3 carbu op.
beste is dat hij de pakking achter het vliegwiel ook vernieuwd.
OP 20 november 2004 is 2 keer het vliegwiel eraf geweest zonder die pakking te vervangen. Dit ivm drastische tijdgebrek. Ik weet nu niet of dat hij daarlangs ook lekt, maar als je toch al zover bent, kan je dit beter gelijk vervangen.
Vliegwiel/koppelingsset hoeft hij niet te vervangen.
De vorige eigenaar van rico zijn bus had dit een 2 tal maanden voordat Rico eigenaar werd gedaan op de originele motor. er is toen ook een afgedraaid vliegwiel opgezet.
De vorige eigenaar was mijn schoonbroer, vandaar dat ik het weet.
Ik heb dat vorig jaar ABRUPT op mijn motorblokkie gebouwd om Rico naar huis te laten gaan met zijn bus.
Achteraf gezien had ik beter Rico kunnen vragen om nog een week geduld te hebben, zodat ik mijn blokkie kon behouden. maarja dat is achteraf.
Dit is het originele B blokkie wat in de bus zat.
met de goede pakkingen !!!
|