Thanks voor je reactie. Het klopt inderdaad wat je zegt, op die manier hoor je af te stellen en dat heb ik ook gedaan (via gehoor)
Het is alleen zo dat wanneer je met de stationair mengsel schroef buiten een bepaalde range komt van slagen je er verstandig aan doet om de stationair sproeier te veranderen. Ook omdat de stationair sproeier via de progressiegaatjes verantwoordelijk is voor het geleidelijk accelereren. Die kun je niet bijstellen, dan geld alleen de grootte van de stationair sproeier.
Mijn huidige sproeierbezetting is:
Stationair 45
F6
Hoofd:
145
Lucht corrector: 155
Emulsie tube: F16
De .45 (brandstof) stationair sproeier zit opzich in de goede range i.c.m. een 1800cc alleen staat het mengesel met een F6 (lucht doorlaat) op zijn rijkst. Voorbeeld van stationair sproeiers van arm naar rijk mengesel:
Arm------------Rijk
F2-F11-F8-F9-
F6
De huidige stationair (en progressie!) sproeier is dus de meest rijke (minste lucht). Hier heb ik dus andere voor besteld om het geheel beter passend bij de 1.8 16v te krijgen.
Het hoofdcircuit is weer een ander verhaal, ook hier gaat de sproeier grofweg op het aantal cc's (per cilinder). Deze komt alleen pas bij hoge toeren (2800-3000).
Hoofdsproeier 140 = 450cc per cilinder
Hoofdsproeier
145 = 500cc per cilinder
Deze mag bij mij dus 1 maatje kleiner.
En zo geldt dit ook voor je emulsie tube, air correctors en in combinatie met welke chokes je rijdt.
Ik zal binnenkort laten weten wat de andere sproeiers doen
EDIT: deze info heb ik vanuit artikel: "How to build & power tune Weber & Dellorto DCOE/DHLA" van Des Hammill