View Single Post
Old 28-03-2016, 12:49
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast

Default Golf 1 '83 1.8T20V APX

Beste Volksforummers,

Na jaren van lezen en volgen op het forum, vond ik het eigenlijk ook wel eens tijd om zelf mijn project hier even neer te zetten.

Mijn naam is Dieter, ik ben 29 jaar en kom uit Belgiƫ (Zemst).
Ik ben al van kleins af aan wild van alles wat een motor heeft en naarmate ik ouder werd is mijn liefde meer specifiek gegroeid naar het hele VAG gebeuren.
Op mijn 16e heb ik mijn eerste auto gekocht, een golf1 1.6D van 1983. Met een beperkt studentenbudget ben ik er zelf mee aan de slag gegaan met het idee om op mijn 18 te gaan karren in m'n eigen gebouwde golf

Na 2 jaartjes van lassen, sleutelen, reviseren, spuiten, vloeken, motorwissels, turbovervangingen,... ben ik dan uiteindelijk met de auto van m'n dromen de baan op gekunnen :

Dit golfje is de basis geworden van mijn ondertussen uit de hand gelopen hobby en heeft door de jaren heen verschillende transformaties ondergaan.
Om het verhaal niet te lang te maken, zal ik jullie besparen van de hele historie, details en de collega's die hem door de jaren heen vervoegd hebben in de garage

Ondertussen is het hobbybudget iets ruimer geworden, waardoor ik beslist heb mijn eerste liefde opnieuw helemaal aan te pakken.
Meer details en uitleg zullen volgen in de volgende posts!

Ik hoop dat mijn project interessant leesvoer kan worden voor mijn mede hobbyisten en ik hoop ook raad en daad te krijgen gezien ik nog wel wat technische ondersteuning zal kunnen gebruiken!
Reply With Quote