View Single Post
Old 04-06-2015, 18:33
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru

Nee het is inderdaad niet gegaan zoals ik zou willen.

Ik werd geroepen door de betreffende keurmeester dhr. Kox. Hij leek al chagrijnig.
De auto reed ik boven de put en hij ging alle papieren controleren. Ik had een kopie kenteken van m'n oude Corrado bij, vrijwaring van diezelfde auto, kentekenbewijs van de Golf.

Al deze papieren nam Kox mee en kwam na +-25 min terug (serieus!). Hij moest even kijken of alle papieren in orde waren. Hier was uiteraard niets mis mee.

Direct kwam wel naar voren dat het vermogen toe is genomen van 51kW naar 110kW. Dit is meer dan 100% en dat kon hij niet goedkeuren.

Dit was allemaal dusdanig 'extreem' dat ik mijn auto moet gaan laten keuren op de testbaan in Lelystad. Wat ik ook aanhaalde, voorbeelden van personen bij wie het wel is goedgekeurd, zaken die ik heb aangepast zodat het vermogen wel veilig op de weg komt. Maar het mocht allemaal niet baten.

Hij wilde mij wel direct een formulier laten tekenen zodat Lelystad contact met mij zou opnemen om een afspraak te maken. Maar dit heb ik, vriendelijk, afgeslagen. Ik ga eerst eens kijken wat ik ga doen.

Ik was vanmiddag in alle staten. Ongeveer zoals dit filmpje laat zien.
https://www.youtube.com/watch?v=KfsbPWDCPt4

Wat een gezeik om niets.

Eens alles laten bezinken en dan nogmaals bekijken.