Thread
:
1963 Kever mid-engine V6 mTDI
View Single Post
#
136
29-04-2015, 08:07
DÁ-BRT
Volksforum Aandeelhouder
- Diesel-head
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Dat het niet een project van een paar weken zou worden was al bekend, maar toch is het wel fijn als er af en toe een update komt...
Deze zaterdag gaat het huisje naar Ronald Veldhuis in Apeldoorn om gelast te worden (RDW / APK waardig) Ik heb hiervoor dorpels van KlassicFab gekocht en de rest van het materiaal is er ook al.
Verder is de eerste generatie VE pompsteun gesneden en gelast:
en de gemodificeerde riemwiel
De offset van het riemwiel was nog niet helemaal goed, dus de tweede generatie steun ontworpen en gesneden. Nu alleen nog lassen en vlakken.
Ik heb eindelijk via via een hoog vermogens 6 cilinder direct ingespoten brandstofpomp gevonden. Hier ga ik onderdelen van gebruiken voor de uiteindelijke pomp.
Ik ben bij mijn oude werkgever aan het scannen geweest:
en een andere 6 cilinder pomp van een industriele motor
Even snel in CAD het motorblok geassembleerd...
Nu moet ik de scan data omzetten naar goede 3D data (Reverse engineering)
Ook heb ik het motorblok op een kever versnellingsbak gezet om te kijken hoe ik achter uit kom... naja, het past bijna op de motorkap...
Inclusief motor adapter plaat
Het past bijna...
Ook heb ik een net chassis van 1958 gevonden met alle bijbehoren papieren en type plaatjes. (Misschien laat ik het 1963 chassis origineel en pas deze aan naar diesel)
Verder heb ik vorige week een 1200 D motorblok van 1961 in Belgie opgehaald. Hij is los en zou voor extra onderdelen moeten zorgen om mijn eigen motor weer lopend te krijgen.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
DÁ-BRT
View Public Profile
Send a private message to DÁ-BRT
Visit DÁ-BRT's homepage!
Find all posts by DÁ-BRT
Add DÁ-BRT to Your Buddy List