View Single Post
  #28  
Old 01-04-2015, 17:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

@Sven
De 1.8t (10 jaar uit productie) is ook weer een iets nieuwere generatie tov van de VR6 (20 jaar geleden uit productie) als je al die blokken met elkaar mag vergelijken want ze hebben niet veel gemeen. Met FSI zet je natuurlijk ook weer hele andere resultaten neer.

Ik reed met de 2.9 VR6 (heb hem verkocht) ondanks de automaat (met Euro 95) vrijwel altijd 1 op 11. Wel veelal lange stukken en CC van 100 kilometer plus. Korte stukjes dat was een drama voor het verbruik en dus gewoon zonde en deed ik vrijwel niet.
Die lambda moest echt opwarmen na 10 - 15 kilometer was je vaak pas op het ideale verbruik.

G60 (23 jaar uit productie) met 98 in de corrado met handbak lukte mij beter dan 1 op 10 eigenlijk vrijwel niet. Hoogstens was het even beter na versie olie en benzinefilter wissel met een flesje Wynns injector cleaner. Dan ging het 1 of 2 tankbeurten iets beter maar dat komt volgens mij omdat er aceton in die cleaner zit.

De g60 in de golf 1 (luchtweerstand koekblik) maakt het mij geen reed meer uit wat het verbuik is. Daar zit amper een 40 liter tank in dus ga ik zometeen toch van tankstation naar tank station.

In mijn ogen is de VR6 dus zuiniger dan de G60 maar dat zo ongetwijfeld te maken hebben met de rechtervoet. Is ook moeilijk geblazen met ongeblazen vergelijken is echt een totaal andere rij ervaring.

Ik ben een beetje een zeiktrut qua rijden (rij eigenlijk altijd heel rustig) maar vind dat de standaard G60 meer fungehalte geeft tegenover de standaard VR6. Dus wellicht lok ik eerder iets sportiever rij gedrag eerder uit met de G60 die toch wat zenuwachtiger is dan de smooooooth VR6.

Maar ja het blijft wel leuk om over die dinosaurus blokken te praten.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote