View Single Post
  #50  
Old 01-10-2014, 13:03
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jetta91
Zaterdag eindelijk de auto op transport,
Voor een rolkooi volgens KNAF eisen, en wordt de bodem gelast.

Daarna motor erin hangen en passen, gelukkig wordt dit type motor in amerika en Canada regelmatig ingebouwd in golf1 en scirocco's,
Kan daar dus gelukkig wel wat informatie weghalen.

Twijfel nog over het in de breedte plaatsen of in de lengte plaatsen,

In de breedte heb ik nodig,

020/02A bak
ABF karterpan
KR waterpomp
Agu in en uitlaat spruitstuk
En nog wat kleine dingen,

In de lengte,
Dan zit ik voornamelijk te klooien met de inbouw ruimte,
Kan het volgens mij heel erg simpel op lossen,
Door de radiateur uit het motor compartiment te halen,
En samen met de intercooler onder de auto te plaatsen, uiteraard moet het geheel dan wel afgeschermd worden,
Ook kan ik het geheel in de auto plaatsen,
Aangezien er toch geen achterbank in komt,

Aan de onderkant heb ik weleens gezien bij een T3

Maar wat mag en wat mag niet, kan er in de regel geving weinig over terug vinden.


Motor over lang inbouwen zou ik aan de kant zetten, want als je hier aan begint blijft er echt niks meer van de originele auto over.
Delen zoals het subframe, stuurhuis, tunnel, radiateur, intercooler passen niet en moeten zelf worden gemaakt. Uiteindelijk win je er ook nog eens niks mee, want de wegligging verslechterd alleen maar hier door.

Over dwars is hij prima in te bouwen en past op de originele steunen met originele onderdelen zonder iets te hoeven aanpassen.

Bij een andere karterpan hoort ook de aanzuigbuis voor de olie.

Alleen de turbo zit op de verkeerde plek en geld ook voor de inlaat. Deze delen kan je vervangen door die van een over dwars geplaatste 1.8T en is genoeg van te koop.

Beide subframe's zijn te gebruiken, maar die van de vr6 is wel beter.

Ook het vliegwiel zal moeten worden vervangen.

Bij een te grote verbouwing verliest de auto zijn identiteit en zal dan gekeurd moeten worden naar de regelgeving vandaag zoals zij met bv een kitcar doen.

Waar de grens ligt is bij elke keurmeester anders helaas.

http://www.rdw.nl/Particulier/Pagin...f%20restaureren


http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas...f%20restaureren
Reply With Quote