19-09-2014, 12:49
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
update: met het sukkelen om de goeie dop te vinden (volgens internet dop22 maar die is ZEKER te klein), ben ik gewoon naar de garage gereden.
injector werd eruit gehaald en meegenomen naar een revisie bedrijf. daar werd deze getest en die lekt niet (druk tot 130bar en dit ondergedompelt in een bad). ook de retour lekt niet. dus ik kreeg te horen dat het toch de retourleidingen zouden zijn die lekten op de injector.
om zeker te zijn, kreeg ik ook een 'goeie' oude injector mee om eventueel eens te kunnen wisselen.
boel werd gemonteerd in de garage, nieuw retourleidingen gestoken en na de eerste rit (55km aan 1 stuk) geen brandstoflek.
nu na een week ongeveer zit mijn blok volledig onder de diesel weer. de brandstof staat letterlijk OP de injector (in de schroefdraadruimte). het is heel duidelijk WEER de 2de injector.
nu zit die injector ook toevallig boven de radiatorslang in de cilinderkop. zou het kunnen dat dit een hetere plaats is waardoor de injector iets meer hitte te verwerken krijgt (meer uitzetten en krimpen van het metaal) waardoor die sneller kan lekken? want die gemonteerde was goed en na een week loopt de diesel er weer uit.
zijn er ook mensen die me kunnen verklaren waarom die nr's allemaal verschillen?
mijn injector zou een 068 130 201N zijn en die kost op internet 67€. voor mijn auto wordt ook een 068 130 201E opgegeven als alternatief van bosch en die kost 117€.
beiden zijn 130bar, beiden zien er identiek uit, beide zijn van bosch (0 432 217 084 en 0 432 217 207).
als ik in duitsland kijk, zie ik ook
068 130 201D: VW T3 1.6diesel 130bar
068 130 201E: VW T3 1.6D; audi 100 2.0 en 2.4D; audi 80 1.6D; vw LT 2.4D en VW golf 1/2 1.6D
068 130 202G: vw passat 35i 130bar
... en nog injectoren die bij ford, VW, renault, volvo en seat zouden gebruikt zijn allen onder de naam KCA 30S44. en overal staat de golf II 1.6D JP/ME 08/83-10/91 ook erbij.
het rare is namelijk: als ik die bovenstaande autos op internet zoek, worden daar ook alternatieven voor gegeven, zoals die 2.4D van VW krijgt ook een 068 130 202 injector aangeboden van 130bar. passen die dan ook gewoon in de mijne? of zijn er andere verschillen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|