19-07-2014, 17:05
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
|
|
Quote:
Originally Posted by DIY
Ik heb het intussen gevonden. ISV ( = stappenmotor in het nederlands) afgemonteerd, gereinigd met brake cleaner en terug gemonteerd. Motor blijft draaien op idle! Weer iets geschrapt van de lijst
Ivm die sensor: heb wat naslagwerk gedaan, het is geen brandstofdrukschakelaar. Het is een throtlle switch for full load / idle schakelaar die vacuum geactiveerd wordt door het gasklephuis. De vroege G60 waaronder de rallye hadden deze druksensor, de latere G60 motoren (dus "91 en later) gebruiken hiervoor een potentiometer. )
|
Nee dat is niet correct.
De sensor die jij in je post bedoeld is de brandstofdruk restdruk sensor.
Is verbonden via een slang met de benzinedruk rail. Wat het ding voor werking heeft is mij nog nooit goed duidelijk geworden. Het is ook altijd het eerste wat eraf ging bij mij. Kan prima.
Op ieder G60 gasklephuis zitten twee micro schakelaars, een voor de stationair stand en eentje voor de volgas stand.
Op de G60 is maar een potentiometer gebruikt, op de CO afstelsensor deze zit in je laaddrukbuis voor de gasklep.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
|