View Single Post
  #296  
Old 04-07-2014, 22:07
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Waar moet ik beginnen haha!
Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties, dat jullie meedenken etc, waardeer ik enorm!

Dit is voor mij ook niet echt makkelijk, dat begrijpen jullie wel neem ik aan.
De aandrijfassen had ik zowiezo al op maat moeten laten maken, dus dat maakt niet uit.
Qua prijs zal het niet veel maken, een 02m bak is goedkoper in aanschaf dan mijn 02j bak. Ook de 02j bak had aangepast moeten worden, waaronder een 6e versnelling erbij. Er komt geen sper in, vanwege het 4-motion gebeuren. Dit ook allemaal op advies van Wilco.

Waarom zou ik het niet op de weg kunnen krijgen? Kijk naar die mannen in Duitsland met die dikke MK1's 4-motion met heel wat meer pk's als waar ik mee wil gaan rijden.
Het is puur een hobby, geen daily! Het risico lopen om elke keer net als Wilco de koppeling eruit te trappen en achteraf toch spijt hebben dat ik niet naar 02m ben gegaan(denk aan motorsteunen omlassen, weer spuiten) dat zou ook zonde zijn.

Mocht het doorgaan ga ik niet met de Epytec steunen werken maar toch op de MK4 manier. Andere problemen zoals de snelheid meten zal vast wel op te lossen zijn.. Ook ga ik met semi-slicks rijden en een verbredingsset, plek voor brede wielen.
Qua gewicht zal het wel meevallen, het meeste gaat naar achter en al het overbodige gaat weg.


Hieronder een mail van Wilco van afgelopen week:
Hallo Ricardo,

Als je om mijn eerlijke mening vraagt, zal ik je moeten zeggen dat het beter
is een 02M-bak te gebruiken.

Dit had ik je volgen mij ook al geadviseerd, voor het vermogen wat jij wilt.

Niet alleen de bak is sterker, maar er is vooral meer ruimte in het
koppelingshuis voor een sterkere koppeling.
De originele koppelingsplaat bij een 02M is origineel al 240mm i.p.v. 220 en
door de grotere ruimte is er zelfs plaats voor een dubbel-plaats koppeling.

Voor het monteren van de motor en baksteunen zou ik deze zo maken zoals dit
ook in de Golf 4 zit. Op deze manier heb je veel meer ruimte achter de motor
en heb je niet zo veel gewicht voor in de neus hangen.
Daarbij heb je ook meer ruimte voor een grote intercooler omdat de voorste
steun er niet meer is en het front makkelijker kan worden aangepast.

MVG,
Wilco Schimmel
Reply With Quote