View Single Post
Old 04-07-2014, 07:44
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Quote:
Originally Posted by Dutchbuild
Een 02M had gekund, maar moesten ook nieuwe motorsteunen en aandrijfassen voor gemaakt worden en het cockpitje zou dan ook niet meer werken ivm km-kabel die niet meer op deze bak past, wat tezamen niet goedkoop is. Voor dit zelfde geld kan je ook een qauife-set in deze 02J laten zetten waardoor je het gewicht lager houd en de overbrenging naar keuze hebt omdat een 02M een erg ongunstige overbrenging heeft voor een motor zoals wat jij wilt.

Dat is toch geen advies om te negeren lijkt me?
Naast de kosten voor het wisselen van bak moet je de 02M dus ook nog aan laten passen qua overbrenging, je hebt een speciale koppeling nodig, je moet op een andere manier je snelheid gaan meten...etc
Wilco geeft (ik denk terecht) aan dat om een beetje normale levensduur van het geheel te behouden;

Quote:
Originally Posted by Dutchbuild
De koppeling hielt het niet bij mij (650NM) en heb je ook geadviseerd om niet over de 550NM bij zo'n 450 pk te gaan om je materiaal te sparen. Dit is al heeeel erg veel voor een 1.8T motor. Er zijn maar heel weinig mensen die weten hoe veel 450pk in een mk1 is met 4wd en ook jij heb echt nog geen idee hoe veel dit is.
Omdat je er geen verbredingsranden op zet en met wielen en straatbanden gaat rijden die in verhouding te smal zijn om dit vermogen aan te kunnen en je auto erg weinig weegt, zal je ten alle tijden eerder wielspin krijgen dan dat je koppeling er uit zal gaan. Om deze reden is 450PK eigenlijk al veel te veel en zal je al moeten gaan doseren met het vermogen en zal je nooit volgas weg kunnen rijden.

Nu zijn er meer wegen die naar Rome leiden, maar het gaat om veel van jouw centjes, ik begrijp dat je later meer vermogen wilt gaan draaien, maar als Wilco aan geeft dat 450pk en 550nm voor op straat al compleet bezopen is in een mk1?
Ik vind dit een heel mooi project, maar ik zou het zonde vinden als jij straks na heel veel geld en werk met een onrijdbare auto en een enorme financiele kater zit
Reply With Quote