05-04-2014, 08:29
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
een paar tips:
-u omgebouwde frigomotor is absoluut niet goed om te spuiten. debiet is VEEEL TE LAAG. als je daarmee wil spuiten, moet je er een groot compressorvat op aansluiten (of je bouwd een standaard camping gasfles om), je laat die goed op druk kopen. voordeel van je frigomotor is dat deze de flesmakkelijk zat op 30bar kan zetten).
schakel de motor dan uit en gebruik die fles om te spuiten (drukregelaar er tussen zodat je op 2bar kan spuiten). de fles moet het lang genoeg kunnen houden dan om een paar velgen te spuiten. ik heb hetzelfde al gedaan hoor, werkt perfect. tot ik een keer de frigomotor ben vergeten uitschakelen. boven de 30bar (weet niet hoeveel maar dik erboven) sprongen mijn leidngen uit elkaar tussen motor en gasfles
-ik zou de binnenkant van de velgen ook spuiten hoor. u banden liggen daar namelijk op. als die banden er een tijdje opliggen, en het alu begint te oxideren, gaan ze lekken aan de randen. en bij dat lekken komt er dan vocht bij en verergerd het. als je dan de bandenboer bezoekt, gaat die de band eraf drukken en bead-sealer tussen doen. en dat spul reageerd met blank alu. krijg je allemaal fijn poeder en de wielen blijven lekken.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|