17-03-2014, 20:21
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
|
|
Ik denk afpersen. Weet niet of lucht te "dik" is hiervoor. Ik heb de zwarte kit gebruikt van Wynns "Instant Gasket". als die uitgehard is, is het vrij zacht rubber, wat weer makkelijk is met eventueel loshalen in de toekomst.
Het verschil in golf2 en golf3 verdampers zijn de aansluitingen.
golf is met schroefdraad en een nippel. Een golf3 aansluiting steek je er zo in en dan met een borgplaatje erachter.
Kwa vulmiddel zal een nieuwe golf2 verdamper ook gewoon werken met R134a. Het punt is dat de rubber ringen en de leidingen zeer waarschijnlijk gaan lekken omdat r134a fijner is dan R12.
maar, je zegt dat jouw auto in het verleden al is omgebouwd naar R134a neem ik aan. (In welk jaar was dat? rond 1995 werdt het oude R12 verboden)
Dan zal een nieuwe golf2 verdamper gewoon goed werken. nieuwe ringen erop en het werkt.
links Golf 2 rechts Passat/golf3:
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
|