03-03-2014, 07:42
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
bij mij zit het pompje ook gewoon onder de kap. erger nog, tis hetzelfde pompje als de voorste sproeier. alleen met de ene hendel spuit die op de voorruit, met de andere op de achteruit.
ik heb ne thet omgekeerde van TS, men achterruitsproeier doet het goed, de voorste spuit niks terwijl het motortje draait. als ik de leiding aan de sproeiers loskoppel, komt er wel water uit als ik het motortje laat draaien. en nu komt het:
als ik de leiding weer aansluit, dan spuiten de sproeiers ook als het motortje draait, maar slechts 1 keer.
de 2de keer hoor je weer het pompje draaien maar voor de rest niks. denk dat er ergens teveel weerstand zit waardoor een slipkoppeling op de motor in werking treed. met het af en aankoppelen van de leiding krijgt ik lucht in de slangen en dit is net voldoende om weer het water erdoor te krijgen.
iemand enig idee hoe dat werkt met 1 pompje en 2 circuit? wordt de spanning daar ergens omgedraaid, want op de motor komen maar 2 draadjes (dus geen mogelijkheid voor een keuzeventieltje te selecteren)
@TS: koppel de slang vooraan eens los en blaas er eens in (zuigen kan je ook maar is niet zo lekker). eventueel luchtcompressor eens tegenzetten. die leidingen kan je net in een bandenopblaasslang duwen. mogelijk werkt het daarna ook gewoon weer.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|