View Single Post
  #1092  
Old 05-05-2013, 21:36
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Inmiddels weer een dag of 4 terug van de Worthersee.
Nog maar net de velgen klaar gekregen voor Oostenrijk. Alleen zitten er nu nog rubberen ventielen op de achtervelgen. Dit gaan stalen worden maar die hadden er blijkbaar in moeten zitten voor het monteren van de randen.

Ook heb ik nog alle raamrubbers in de deuren vernieuwd voor vertrek.

Na een halve dag werken begonnen met nog wat kleine afstelling te doen om s'avonds rond 10 uur te vertrekken.

Eerst heel veel moeite gedaan om alle randen op tijd binnen te krijgen. Dit lukte een paar dagen voor vertrek gelukkig wel allemaal alleen waren er 2 ongepolijst.
Deze dus meteen gepolijst en de velgen in elkaar gezet.
Nadat ik zeker wist wat de breedtes waren kon ik pas de banden bestellen en deze zouden binnen komen op de dag van vertrek.
Na om 2 uur nog niks gehoord te hadden maar eens een belletje gedaan en er was iets fout gegaan waardoor ze nog niet binnen waren. Dus maar gestopt met afstellen en snel op internet gaan kijken voor banden. Om 4 uur vertrokken voor een ritje van 170 km enkele reis voor 4 banden van Jelle van hier. Om half 9 waren we bij de man die de banden dus niet had binnen gekregen om de andere banden nog erop te laten leggen en om 10 uur was ik weer thuis om mijn spullen te pakken en de velgen onder de Golf 1 te knopen.

Dus een uurtje of 2,5 later vertrokken dan gepland maar gelukkig wel met de velgen die ik er graag onder had.

Eenmaal vertrokken richting Thijs voor hem op te halen en te vertrekken voor een 1005 km lange rit.

Na een paar km kwamen we op de snelweg en eenmaal op snelheid begon hij langzaam in te houden en snelheid te verliezen. Dus nog wat afgesteld omdat we hier nog niet helemaal klaar mee waren. Aangezien we niet konden kijken of de ontstekking goed stond e.d. maar wat op gevoel verdraaid en kwamen er al snel achter dat het hier niet aan kon liggen.
Na een keer of 5 gestopt om vanalles te proberen zoals de oude bougies er weer in e.d. maar bij een Mac gestopt om weer de kleinere sproeiers in de carburateurs te zetten die er vorig jaar de hele tijd in gezeten hadden.
Nadat we de vlotterkamers leeg hadden gelaten vonden we dat er maar weinig benzine inzat, maar er ging niet meteen een belletje rinkelen.
Aangezien van te voren alles goed was behalve dat we nog aan het afstellen waren voor vertrek dachten we dat het daar aan lag omdat voorheen alles goed was.

Maar nadat met de oude spullen/afstellingen het nog steeds niet verholpen was maar eens verder gaan denken en dachten we dat het aan de brandstoftoevoer lag.
Dus de retour afgeknepen om zo de volle opbrengst van de brandstofpomp te gebruiken voor de carburateurs.
En gelukkig werkte dit en konden we zonder problemen onze reis voortzetten.

Een maal aangekomen werden we verwelkomd met ontzettend goed weer en een nog rustig sfeertje bij de Shell. Dus maar eens rustig de auto gewassen en even een paar uurjtes op bed gaan liggen na een uurtje of 32 in de weer zijn geweest om de auto klaar te krijgen en aan te komen in Oostenrijk.

Daarna mogen genieten van een ontzettend goed week vakantie aan de Worthersee met goed weer en veel dikke wagens.

De terugreis liep ontzettend goed en waren in dik 9 uur thuis. Onderweg nog een groepje Nederlanders ingehaald met ik meen een TT, Passat en Jetta 2.
Iemand van hier?

Wat foto's:









Reply With Quote