20-04-2013, 18:28
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Ik wou een complete instel kit hebben voor alle merken maar was niet zeker of die op mijn Polo paste dus toch maar een week gelden dat kitje van Gertjan vermelde besteld. Vandaag binnen gekomen en dus aan de slag.
De twee bouten aan de poelie kant was simpel ook de bout aan de pomp kant maar de bout onder de pomp is hel. Je kan er totaal niet bij en met verschillende steek/ring sleutels 13 hebben we hem los gekregen (uurtje werk) hoe meer hem los draaide hoe meer we de pomp konden verdraaien.
De adapter gaat er erg moeilijk in door de verf op de schroefdraad. Dus dat eerst even wat eraf halen en olie op doen. Toen bleek dat de slang van de vacuĆ¼m pomp eraf moet anders past het klokje er niet achter. Ook moet er wat WD-40 op de verleng stangetje komen anders loopt dat te stroef en moet je de klok aan drukken.
Bij het meten bleek hij op 0,70-0,75 te staan... Na veel moeite (pomp wil niet veel verder) staat hij nu op 0,90
Ik lees op internet dat normale diesel op 0,85 en turbo diesel op 0,95 zou moeten staan. Alleen iemand melde dat het beter is om op 0,95 te zetten of zelfs iets hoger.. max. is 1,05
Denk dat ik hem morgen op 0,95+ zet (als hij dat haalt)
We weet de goede afstelling? Voor een 1.9 SDI uit '99 AGD blok
Dus tips welkom..
Gr. Alex