View Single Post
  #20  
Old 12-12-2012, 00:43
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Klopt , helaas
Maar ik weet niet of het de auto nog waard was , of de tijd er zat dan ook enorm veel werk aan.
Ik heb hem inmiddels verkocht.

- voorfront was door en door (vooral dat hier weer een andere overzetplaat overheen wat gebakt was) was de nieuwe plaat nog rotter dan de oude)
- binnenschermen waren plaat over plaat ook weer zo vast geprikt over het oude dat daaronder rot was , na het uitslijpen waren er helaas bijna geen binnenschermen meer vanover overzetplaatwerk aan de voorzijde bij binnenschermen zat t/m de veerschotel dus kon tot daar helemaal uitgeslepen worden

- de a stijlen waren beide rot en opgevuld met plamuur (zelfs stukje onderkant van de rand verrot. (LV was helemaal niks meer) rechts was nog te doen
- achterpaneel had een tik gehad hiervoor was de stukje van de kofferbak mee genomen en lelijk hersteld of met nieuwe stukken echt en met priklas weer wat vast gemaakt na weghalen van strijkkit kwam ik erachter, wat ze er mee hebben gedaan ik weet het niet
- achterasophanging was zeer slecht aan 1 kant (andere kant was nog redelijk)
- binnendorpels achter rot bij achteraspunten
- linkerzijkant had al eens schade gehad
- wielranden en binnenwielrand (standaard bij Golf1)
- gat in de waterbak / klein stukje voorste schutbord waar het rubber zit

- gedeelte binnendorpel/koker/dorpel RV vooraan rot (en lelijk opgelakt met wat strijkkit en ook weer met priklasapparaat vastgebakt waardoor dit compleet weg is gaan rotten....
(andere kant was gek genoeg wel hard op klein stukje van een paar cm na) (en de koker niet geknikt)
balk passagierskant rot en ook de binnenzijde (waar scherm aan komt te zitten
- tankvulhals redelijk rot en stuk bij binnenwielbak (bekende plekken van Golf1) dit lek klein maar bleek uitendelijk allemaal gatenkaas gaatjes te zijn
- en klap op de voorpijl , bleek zelfs de benzinetank enorm van binnenuit helemaal verroest te zijn omdat er nooit meer benzine in de tank werd gedaan omdat de auto op gas reed.

Het moest helaas op een koopje aan , Hij is gewoon verprust ,
jammer wat heb leek op het 1e gezicht een goede basis.
Je zit dan af te vragen of het dan nog allemaal wel waard is , ze worden natuurlijk wel steeds zeldzamer Golfjes met kleine achterlichtjes en stalen bumpertjes.
De motor en alle onderdelen bleken nog wel allemaal verder in vrij goede staat en nog bijna allemaal origineel te wezen zelfs de draagarmen waren netjes
verder was het ook geen tectiel drama.

Wie heeft dit vaker gehad zo'n basis die zo goed leek maar toch zo mee viel , ik vertrouw niet zo snel meer auto's die al bij zijn gespoten e.d

ik heb nog een '78 er MX gehad die zogenaamd spuitklaar zou wezen (strakmaakwerk was netjes), dit bleek een plamuurterreurbak te zijn om alle rotte delen op te vullen
en cmters tectiel gebruikt om alles wat weg te werken , zelfs de tankvulhals wat weer helemaal rond geplamuurd , deze heb ik dan ook gesloopt hier was geen redden meer aan. Hij had vroeger dinitrol behandeling gehad stickertje stond er nog op maar dat mocht niet helpen.
Ondanks dat het een leuke auto was en zeldzame MX uitvoering. vind het nog steeds jammer....
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote