View Single Post
Old 09-04-2012, 14:23
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee

Default Oude bekende? 1.8KR

Hallo allen,

zal ff beginnen met me zelf voor te stellen. Ik ben Robin 23 jaren jong en kom uit Ter Apel(groningen). Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een Golf mk1 Gti uit '80. Dit naar eindeloos door hameren van mijn maatje, dat ik er toch aan moest geloven.

Afgelopen weekend liepen wij een motor tegen het lijf. Een 1.8 KR volgens de verkoper. De motor stond al een tijdje stil. Maar we hebben de gok genomen. Hij is uit een rijdende auto gekomen.

Thuis gekomen de motor eens helemaal nagetrokken. We hadden al vastgesteld dat het inderdaad om een KR onderblok ging. Thuis gekomen wat nummers genoteerd van de kop en toen aan de google.

Hierbij ontdekte ik het volgende. Het gaat om een KR onderblok met een 9A 2.0 16v Kop. De motor is uitgerust met een aangepast inlaatspruitstuk waarop motorfiets carbarateurs zijn gemonteerd.

Omdat ik graag wat meer achtergrond info wil over de motor en er een aantal aanpassingen zijn gedaan aan de motor. Dacht ik misschien is het een oude bekende van het forum. Dit zal mij enorm helpen.

Hierbij nog 2 foto's:

Al vast bedankt!
Reply With Quote