Beste Forumleden,
Afgelopen week ben ik een Golf GTi uit 1985 tegengekomen. Hij stond bij een huis bij mij in het dorp, en hij leek er al even te staan.
Hij heeft een klein beetje achterschade en een deuk in het voorscherm, maar verder is hij netjes.
GTi 8 klepper uit 1985, met 233.000 op de teller. Interieur ziet er nog goed uit, en de hemel moet nog even worden vastgemaakt.
De auto staat dus gewoon bij mij in het dorp, maar heeft Pools kenteken. Ik ben wat onzeker de manier van aanpakken wat betreft het op nederlands kenteken zetten.
Ik heb al op de site van de RDW gekeken over dit onderwerp maar zit nog met vragen.
- Betaal ik bpm als ik hem invoer?
- Wat zijn de kosten van het opnieuw op kenteken zetten?
- Wat zijn de eisen die gesteld worden? (Ik weet al dat ik het buitenlandse kentekenbewijs moet hebben en een identiteitsbewijs)
- Moet ik dan nog contact zoeken met de douane?
- Mag ik met de auto naar het keuringsstation toe rijden of moet hij dan op een aanhanger? (ik denk zelf haast van niet i.v.m. verzekering)
- Moet er daarna verplicht een APK-keuring gedaan worden bij de RDW of mag ik hem ook weer meenemen om hem bij een ander bedrijf te keuren?
- Maakt de RDW de kentekenplaten dan? Of moet ik die zelf regelen?
Alvast bedankt,
Maarten
Update:
Foto's zoals ie erbij staat