View Single Post
  #1  
Old 11-01-2012, 21:36
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default Joey's Golf 2 1.8 K-jet Project

Ik ben Joey, in mei 2009 kreeg ik van mijn vader mijn eerst golf mk2 1.3. Ik was toen 17 en had dus nog geen rijbewijs. Ik heb deze auto gedeeltelijk opgeknapt en ben hier na het behalen van mijn rijbewijs, in maart 2010, mee gaan rijden. Deze auto rijd ik nu nog dagelijks mee en heb ik eigenlijk niet heel veel meer aan veranderd. Tussendoor heb ik nog 1 Opel Kadett C gehad en 2 Opel Manta’s A om op te knappen. Maar het volkswagen virus had me toch te pakken. Daarom alle Opels maar weer verkocht en opzoek gegaan naar 1 volkswagen om op te knappen. Na een paar weken zoeken vond ik in april 2011 een paar km verderop 2 golfjes voor een leuk prijsje. Deze gekocht en begonnen met strippen. Een week later kwam mijn vader terug van een meeting en vertelde dat hij een golf 1.8 8v k-jet wist te staan met schade, maar de auto had maar 114.000 km gelopen. Dus toch maar besloten om eens een kijkje bij deze auto te gaan nemen. De auto stond ergens achter in een tuin en had al ruim 4 jaar niet meer gelopen, accu erin gezet 2 keer rond starten en lopen. Kon hem dus niet meer laten staan golf was immers ook voorzien van een originele GTS uitbouwset. Deze auto naar huis laten brengen omdat deze niet meer rijdbaar was. Auto in de wei gezet en daar ongeveer 2 maanden laten staan wegens tijdgebrek. Ondertussen Internet in de gaten gehouden voor wat onderdelen, daar stond een leuke golf 2 uit 84 op met schroefset, sportstoelen, gepleisterde deurpanelen, nieuw type deuren, elektrische ramen en enkele ruitenwisser. Ook deze maar weer opgehaald voor de onderdelen en het chassis. De golf was al eens overgespoten maar niet nettjes. Zo heb je dus ineens 5 golfjes 2 in de tuin staan, mijn vader vindt dit toch wel meer dan genoeg dus voorlopig maar even geen auto’s meer bijkopen.

Ik ben verder gegaan met het demonteren van een paar golfjes en heb een deel onderdelen verkocht wegens ruimtegebrek. Magazijnstelling in mijn hok geplaatst deze helemaal vol gelegd met onderdelen, het plaatwerk maar buiten onder het afdak gezet en alle overige delen op de zolder van de garage gestald.

Ik heb besloten om mijn 84 golf op te knappen. Voordat deze uit elkaar ging er eerst een nieuwe APK op gezet zodat ik er me test kan rijden als het nodig is.

Door het opknappen van mijn 1ste golf heb ik veel geleerd en dus nu ook besloten om het helemaal anders aan te pakken. Ik heb de motor gedemonteerd en deze verkocht, alle onderdelen in de motorruimte gedemonteerd, het dashboard, pedalen, stuur en de kabelboom verwijderd. De motorruimte heb ik helemaal geschuurd en het subframe gedemonteerd zodat de motorruimte gespoten kon worden. Subframe voorzien van een nieuwe zwarte laklaag en het stuurhuis en stabilisatorstang rood gemaakt. De fusees heb ik gestraald en zwart gemaakt, een setje nieuwe lagers besteld en deze er op het werk ingeperst. Subframe weer onder de golf gemonteerd zodat deze weer rolbaar is.

Aan de binnenkant van de auto heb ik alle isolatie verwijderd en op Internet nieuw isolatie matten besteld. Deze samen met mijn zusje op maat gesneden verwarmd en erop geplakt. Bij de pedalen heb ik nog niets geïsoleerd omdat anders de pedalen er misschien niet meer zouden passen inpassen. Dit ga ik wel op kort termijn nog doen.

Heb ondertussen ook de 1.8 motor uit elkaar liggen maar hier later meer over.











alweer onder het stof






1.8 8v K-Jet

Tot zover mijn project. Updates volgen ZSM
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote