Ik heb mijn MKII 4,5 jaar gekregen. En met gekregen bedoel ik ook echt gekregen. Vorige eigenaar had 'm aan een vriend van mij gegeven om 'm naar de sloop te brengen, want hij liep niet meer. Ik had op dat moment een Daihatsu Charade en dat kreng bleek een tussenmodel te zijn, dus zodra er wat mee was kon ik stad en land aflopen voor onderdelen. Die vriend van mij zei dat ik die Golf kon krijgen, hij kreeg 'm wel weer aan de praat.
Nou dat heb ik gedaan en zo kwam "Golfje" in mijn leven
Het was een echte "ouwe lullen" bak, 1600 automaat met nog de originele spatlappen erop
In de loop der tijd een aantal veranderingen aangebracht, verlaagd, andere velgen ............ nouja jullie kennen het wel.
Verleden jaar heb ik er samen met een buurvrouw een andere 1600 motor ingehangen met een versnellingsbak.
Toen hij verleden jaar september 25 werd begon het idee te komen om er een diesel van te maken, hoe goedkoop kan je rijden?
In mei van dit jaar ben ik op zoek gegaan naar een donor en in juni had ik 'm gevonden hoor. Een 1.9 TDI uit '97 die motorisch 100% was, maar waar een hoop laswerk aan zat voor het chassis. Verkoper moest wel lachen toen ik zei dat ik het chassis niet nodig had. Hij vond het ook wel heel erg komisch dat er een vrouw kwam voor die auto en hem vertelde van haar plannen
Tja en toen begon het grote werk, diezelfde vriend waar ik Golfje van heb gekregen heeft de beschikking over een grote loods en daar heb ik de TDI heen gebracht om helemaal te demonteren.
Dit moest in mijn MKII gaan komen
Zo was de TDI
En zo is ie geƫindigd
Begin september zijn we begonnen met de onderdelen in mijn MKII te gaan bouwen. Ik hoef jullie niet te vertellen dat er een hoop aanpaswerk aan te pas is gekomen, omdat het niet 1 op 1 ging passen. Maar goed met een goede vriend die kan lassen kom je uiteindelijk waar je wilt zijn.
Zo zag ie eruit onder de motorkap
Al snel was het zo
En het interieur van de TDI zou ook er ook inkomen, dus binnenin was ie op een gegeven moment zo
Ik zal de foto's van tussendoor besparen anders wordt dit wel een hele lange openingspost. Het is allemaal goed gekomen hoor, kijk maar:
motor ligt erin, plaatje GTI wil ik er nog afhalen.
velgen passen ook
achterbank van de MKIII erin
In de tussentijd heb in dit racebeest gereden, maar die gaat snel de verkoop in als Golfje RDW goedgekeurd is. Het is leuk, maar haalt het echt niet bij een Golf
Maandag gaan we voor de herkeuring naar het RDW. We hadden 2 remslangen niet goed omhooggebonden en die lagen tegen het subframe aan, moest dus aangepast worden. Hij stuurde wat zwaar, dat hebben we aan kunnen passen door hem "rechter" op z'n pootjes te zetten en uitlijnen werkt in zo'n geval ook super. Maandag gaan ze nog een proefritje maken en ik hoop dat zij net zo tevreden zijn als ik.
Ik zal morgen even foto's van het interieur maken en van onder de motorkap.