View Single Post
Old 15-06-2011, 12:40
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default carburateurs R6 met dyno op 1100cc?

Hej iedereen,

Heb hier al heel veel gelezen en gezien over het ombouwen van een solex carbu naar carbu van bv een R6 of CB600 motor.

Ik heb samen met mijn broer nog een MK1 staan met een 1100cc blokje erin.

Rijd niet slecht (voor een 1100 4-bak) maar wij hebben dit eigenlijk meer gekocht om wat te sleutelen en te spelen.

Moeten geen grootse dingen mee gebeuren maar dus een ombouw naar moto-carbs zou ik dus wel eens willen doen. Just for fun.

Nu heb ik via motor-forum.nl waar ik ook ingeschreven ben de kans om de carbs van een R6 te kopen (modeljaar 99 - 02).

Alleen zit hier een dyno kit op.
Grotere naalden en sproeiers.

Is dit nog te doen met een 1100cc of gaat dit nooit mooi draaien door de grotere naalden en sproeiers.

- ik stel deze vraag omdat ik veel lees dat een R6-carb goed is voor een 1100cc maar vanaf een 1300 cc gespeeld word met andere sproeiers.
aangezien deze al groter zijn in de carb die ik kan kopen wil ik eig zeker weten of het werkt met een 1100-blok.

De site van pim en de thread hier op het forum heb ik al gezien en volledig doorgelezen, voor het ombouwen zelf zie ik niet direct problemen aangezien ik een mechanische achtergrond heb en al wel meerdere dingen (vw-blokjes / moto-blokjes) uit elkaar heb gehaald.

Alvast bedankt en tips zijn welkom.

grtz Jel

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote