Kleppen
hallo iedereen :thumbup:
De kop is gedemonteerd maar hoe haal ik de kleppen los en kan ik de klephoedjes vervangen en waarvoor zitten die oranjepijpjes bij die set zijn dat hulp middelstje en hoe moet je die dan gebruiken m.v.g Tino |
Tenzij je beschikt over goed gereedschap zijn de kleppen niet zelf te verwijderen.
De klepveer moet ingedrukt worden, en dan kan je 2 halve borgingen weghalen (die vallen er dan vanzelf wel af) De veer weer van druk afhalen en je kunt de klep eruit schuiven. Die oranje pijpjes die jij bedoeld zijn neem ik aan de klepgeleiders, als die versleten zijn zit er speling op je kleppen. Ik denk dat jou bedoeling is zelf de cilinderkop te reviseren, die kleppen er zelf uit halen wil nog weleens lukken, maar er zelf weer in krijgen... + je moet ook even je kleppen en randen opnieuw inschuren, en als alles klaar is de kop nog testen of alles echt dicht is (gebeurt met montage van de kleppen weleens dat er een klepsealtje kapot gaat) |
als je zo´n vraag stelt zou ik er niet aan beginnen! lekker uitbesteden.
kop moet ook gevlakt worden, lijkt me sterk dat je dat thuis kan. |
Als je eenwaterpomptang op de veer zet en beetje hard drukt kan je de spietjes weghalen en klep uitbouwen moet je wel even met een andere dop de klep tegenhouden zodat deze niet naar beneden gedrukt wordt als je de veer indrukt.
Veel succes |
Een forum zoals deze zijn er om dingen te vragen, te laten zien of op tips door te geven.
Er zijn ook van die "wijze mensen" die denken te weten wat andere mensen kunnen of niet kunnen, de kop heb ik zelf al gedemonteerd ik vroeg me alleen af wat voor speciaal gereedschap je nodig hebt voor de klep hoedjes te vervangen. ik heb inmiddels via een ander forum gezien wat voor gereedschap je nodig heb. En dan die domme opmerking over thuis een kop vlakken, maar ik neem aan dat jij wel koppen thuis vlakt? |
Ik hoop dat je reactie niet richting mij bedoelt was, want ik heb je gewoon serieus antwoord gegeven.
Kop thuis reviseren is niet moeilijk, mits je gereedschap aanschaft om de kleppen te verwijderen. Dan zou je alleen maar je kop even voor een paar euro kunnen laten vlakken bij een revisie bedrijf, de rest alles zelf doen scheelt je een hoop geld ;) |
Nee Sven niet tegen jouw, de kop is al gevlakt koste me 35 euro krijg korting bij de groothandel omdat ik ook een bedrijf heb.
Ik heb ook nog nooit een kop van en auto afgehaald was voor mij ook de eerste keer ik had al gelezen dat je speciaal gereedschap nodig had, wou het wel proberen om die klep hoedjes te vervangen omdat ik ze toch had maar als me het te moeilijk lijkt dan begin ik er niet aan, moet trouwens toch naar een motoren revisie bedrijf omdat een zo een stiftbout is afgebroken en moet er een schroefdraad busje in laten zetten misschien laat ik door hun die klephoedjes er in zetten als het niet te duur is. bedankt voor je hulp...... |
andere methode.. kolomboor werkt ook zeer goed :thumbup: tis allemaal geen raketwetenschap!! beetje gezond verstand gebruiken en iedereen kan dit!! |
Door het bekijken van jou foto's ben ik gelijk de garage ingedoken :D
Gelijk even zo'n gereedschapje gemaakt voor mezelf :D |
Quote:
je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen maar 99% van de mensen op een forum die zulke vragen stelt denkt er te licht over en denkt met een waterpomptang en een tie-rip in een halve dag een turbo kit te installeren. Mijn fout om dat bij jou ook te denken! Maar on-topic dan maar: je hebt ook losse kleppentangen die je kan gebruiken. |
:thumbup: Ja oké Sampo
|
Ja Richard je bent goed bezig jammer haha jammer dat je zo ver woont anders had ik even langs gekomen
|
Dat orange plastic is de bescherming van je kleprubber
Die zet je over de klepsteel en dan olie je het rubber in en druk je deze aan met een passende stempel En herhaal dit bij de andere |
|
goed bezig :)
|
Ja leg hem maar in de keuken :D
|
Die wordt schoon gehouden door het meisje de schuur niet :D
|
All times are GMT +1. The time now is 19:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.