Revisie Mk2 16v, wat zijn de opties?
Het motortje heeft naar alle tevredenheid sinds de aanschaf alweer 11.000 km gelopen. Er zijn wel wat kleine mankementjes waarvan de meest hoorbare tikkende kleppen zijn. Dat mag ook wel bij 227.000 km. Aangezien ik nog een poosje verder wil rijden met dit fijne karretje (gisteren in een Kia Rio gereden, nou, doe mij maar een Golf 2) denk ik aan de volgende opties:
1. Het reviseren van het blok. - helemaal - of gedeeltelijk, zoals alleen de kleppen en lagerschalen. 2. Blok uit bijvoorbeeld Mk3 gti 16v inbouwen, met een acceptabele km-stand. Ik kan niet kiezen... |
ik zou voor reviseren gaan, dan is je blokkie weer 100%, bij aanschaf van een ander blok is dat meestal afwachten, wat je na 10.000 (of eerder, of later) weer aantreft....
|
da's een goed argument, plus dat je ook de rest van de auto om moet bouwen om die andere motor te laten werken.
|
O ja, is het trouwens ook niet logisch om de versnellingsbak te reviseren meteen???
|
Een andere optie is een andere KR kopen, die reviseren en daarna de motoren wisselen, en je oude blokje weer verkopen...
|
Het is een PL maar je hebt wel gelijk dat dat kan. Maar dat zou ik doen als ik het zelf zou kunnen, waar ik niet helemaal zeker van ben.
|
Ik zou als ik jou was een kr kopen die reviseren en die er dan in hangen en je oude motor verkopen
|
zit met hetzelfde probleem, PF blok met 280.000 km op de teller, versleten klepstoters etc etc... ik zou er graag een 6pitter in hangen, maar dat ga zo veel geld kosten (aangezien ik ongeveer 2 linker handen heb :D )
dus zal het revisie worden.... iemand een ID van de kosten om een 8v gti blok te reviseren? |
Quote:
Maar ff duidelijk, m'n oude motortje is dan niks meer waard (250 euro ofzo?) en ik moet wel een goed blok kopen EN dat nog laten reviseren. Ik wou dat ik het zelf kon doen... :oops: |
je oude blok is dan idd niet echt veel meer waard. Weet niet of je je gti dagelijks gebruikt, dan zul je waarschijnlijk een ander blok erbij moeten kopen...reviseren duurt wel ff...
|
250 Euro lijkt me veel voor een versleten blok, ik heb laatst een prima blok gekocht compleet voor 60 euro.
Golf 3 2.0 16V is geen optie, moet andere kabelboom op met nieuw type stekkers in de zekeringenkast. Waarom zou je een goed blok moeten hebben om te reviseren, ik zou zeggen hoe beroerder hoe beter liefst met kapotte krukas ofzo (heb er nog 2 liggen, ter overnamen aangeboden). Lekker geodkoop en dan laten reviseren met nieuwe 2.0 zuigers. |
het klopt dat je blok niet veel meer waard is dan maar die kan je er dan ik laten zitten tot de andere motor gereviseerd is en klaar om in te bouwen. De goedkoopste optie die de motor die er nu in zit reviseren.
|
Als je voor de Golf 3 16v gaat zou ik eerder voor de 20vt gaan. Als je dan toch gaat kabelboom kutten.
|
Quote:
Ik voel ook niet zoveel voor dat gedoe met de kabelboom. Ben niet zo thuis in de elektrische wereld. Brrrrrr. En inderdaad kun je de 1.8 ook nog opboren, of bedoel je dat niet? |
zou het verschil maken of ik een KR of een PL neem als revisieblok? De KR heeft toch een K-jetronic ipv KE??
|
Inderdaad,
Een KR blok heeft: Bosch K-Jettronic Een PL blok heeft: Bosch KE-Jettronic |
Hier een doorsnede van een KR
Ik wordt gvd gek van dat gedoe met die plaatjes! tijd voor een foto upload/beter forum! |
Kzie het jah :P
|
Dees is uit een scirocco ofnie? Maar ik heb nu een computer meer zitten dan in een KR en een andere injectie. Een PL nemen is toch veel makkelijker?
|
Mechanisch zijn ze gelijk, het onderblok en de kop dan.
Injectiesysteem, kabelboom, nokkenas zijn anders maar daar heb je geen last van me reviseren. |
All times are GMT +1. The time now is 13:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.