Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Problemen na verlagen van auto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91829)

janneman228 29-10-2011 18:39

Problemen na verlagen van auto

Beste mede-forummers,

Ik heb vandaag mijn schroefset onder de auto gezet.
Hiervoor heb ik voor de aandrijfsas + draagarm etc. los moeten halen en vervolgens weer vast moeten zetten.

Echter nadat alles vastzat, ook met extra check zat alles vast. Ging ik naar huis rijden.
En nu hoor ik bij gas los allemaal bonkende geluiden, met tussen door ook een piep/fluit.
Bij optrekken (gas geven ) gaat het goed. Bij continue snelheid hoor je wel iets nog.

Ik vroeg me af of iemand weet wat dit is, naar mijn idee klinkt het als de aandrijfas, Echter zit deze gewoon vast op de juiste manier, ik kan niet localiseren of het van beide kant komt of van 1 kant.

Heeft iemand misschien een idee waar dit geluid vandaan komt?

ErikvanBilsen 29-10-2011 18:52

Om wat voor auto gaat het.
Want heb nog nooit gehoord dat je de aandrijfassen en draagarmen hebt los moeten halen. Maar heb dan ook alleen Golf 1,2 en 3tjes verlaagd en een keer een Toyota (nog iets) van een collega.

Dexter 29-10-2011 18:53

Hoe laag?

Aandrijfas wellicht tegen de carrosserie?

ronnie_v 29-10-2011 19:17

uitlaat die op de achteras rammelt?

De Pul 29-10-2011 19:18

jammer dat de wind verkeerd staat,anders had ik je kunnen helpen.

Vains 29-10-2011 19:22

Quote:
Originally Posted by De Pul
jammer dat de wind verkeerd staat,anders had ik je kunnen helpen.

:iamwithst

FEMME 29-10-2011 19:40

Is het mischien ook gewoon een Opel..

janneman228 29-10-2011 20:04

Nee het is een polo 9N,maar hierbij moet inderdaad draagarm + aandrijfas los, ivm speling van oude schokbreker

janneman228 30-10-2011 22:39

Ik heb net gekeken buiten bij de auto, en inderdaad raakt de koppelstang de aandrijfas bij rechtuit rijden, bij stuuruitslag raakt hij hem net niet.

Ook heb ik de status van de aandrijfas bekeken en er zit een slijtageplek op, heel licht overigens, maar ik weet niet hoe ver de aandrijfas kan inslijten voordat hij defect is. Hoe dik het metaal is zeg maar?

Weet iemand dat toevallig, anders vervang ik de koppelstangen thuis.

ronnie_v 31-10-2011 21:23

Zo'n aandrijfas "schuurt" echt niet zo snel door. ;)

The_Maxx 01-11-2011 02:02

Quote:
Originally Posted by janneman228
Ik heb net gekeken buiten bij de auto, en inderdaad raakt de koppelstang de aandrijfas bij rechtuit rijden, bij stuuruitslag raakt hij hem net niet.

Ook heb ik de status van de aandrijfas bekeken en er zit een slijtageplek op, heel licht overigens, maar ik weet niet hoe ver de aandrijfas kan inslijten voordat hij defect is. Hoe dik het metaal is zeg maar?

Weet iemand dat toevallig, anders vervang ik de koppelstangen thuis.

maak wat ruimte rondom de aandrijfas en behandel het daar tegen roest. Anders ga je bij somigge gaten/bulten in de weg nog behoorlijke klappen krijgen.

MauSeR35 02-11-2011 19:12

En waarschijnlijk meer schade rijden dan alleen een schuurplekje van het aanlopen...

The_Maxx 02-11-2011 23:39

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
En waarschijnlijk meer schade rijden dan alleen een schuurplekje van het aanlopen...

tot doorscheuren van bepaalde delen toe... (ook als je stuurstang de kas raakt bijvoorbeeld) Simpelweg kun je stellen dat de auto veel te laag staat voor wat de ruimte toelaat.

All times are GMT +1. The time now is 09:08.