Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Keerring nokkenas vervangen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81174)

Boestik 09-02-2011 05:22

Keerring nokkenas vervangen.
 
Kan iemand mij een kleine ' How-to-to ' opsommen, hoe ik de keerring van de nokkenas kan vervangen. Ik ben bang dat de veertjes mij om de oren vliegen als ik het een en ander losdraai, of valt dit wel mee ?

Polo is een 1.3 injec. van 1990 kenteken YJ-12-TG

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Boes

The_Maxx 09-02-2011 07:08

easy job:
nokkenastandwiel demonteren
ontsteking demonteren.
nokkenas demonteren
keerring zit er dan gewoon los rond en kun je vervangen.

wat ook kan: tandwiel demonteren, je hebt de binnenste driemkap er al af las ik? dan kun je ook een parker een halve draai in de keerring draaien en m er zo uittrekken, nieuwe erin duwen (kost wel ff moeite) en hij zit.

halfuurtje en dan moet t wel gebeurt zijn.
Is trouwens dezelfde als die voor de krukas, dus je hoeft geen andere te kopen.

Boestik 09-02-2011 17:29

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
easy job:
nokkenastandwiel demonteren
ontsteking demonteren.
nokkenas demonteren
keerring zit er dan gewoon los rond en kun je vervangen.

wat ook kan: tandwiel demonteren, je hebt de binnenste driemkap er al af las ik? dan kun je ook een parker een halve draai in de keerring draaien en m er zo uittrekken, nieuwe erin duwen (kost wel ff moeite) en hij zit.

halfuurtje en dan moet t wel gebeurt zijn.
Is trouwens dezelfde als die voor de krukas, dus je hoeft geen andere te kopen.



Bedankt Maxx,

ik zal eens een poging wagen!

Boes

Dennis@polo86c.nl 10-02-2011 09:53

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
wat ook kan: tandwiel demonteren, je hebt de binnenste driemkap er al af las ik? dan kun je ook een parker een halve draai in de keerring draaien en m er zo uittrekken, nieuwe erin duwen (kost wel ff moeite) en hij zit.


Dat is de manier inderdaad.
Binnenste kap hoeft er niet af, kun je wel aan de kant duwen.
En de distibutietiming in de gaten houden.
Nokkenastandwiel kan er af zonder distributieriem te ontspannen (dmv waterpomp).

Boestik 13-02-2011 16:46

Hoi allen,

ik heb inmiddels de oliekeerring van de nokkenas vervangen, de oude kwam er zonder problemen uit omdat er veel spelling op zat. Lekte ook wel, maar was niet de grote oorzaak van mijn olielekkage.

Ik heb inmiddels alles schoon gemaakt en auto op assteunen gezet. distributiekappen af gelaten, evenals dynamo zodat ik een goed overzicht kon hebben. Auto gestart en even laten draaien. Even onder de auto laten draaien en nu blijkt de olie tussen onderblok en het aluminiumkap waar de krukas uit steekt te lekken.

Vragen die ik heb : Hoe heet deze aluminium kap en is het makkelijk om deze pakking te vervangen ? kap sluit aan de onderkant aan op carterpan, dus deze ook vervangen evenals de krukasbout ( rekbout ??)?

Ik zal proberen een foto te uploadeb met wat ik bedoel.




Alvast bedankt voor de reacties :thumbup:

The_Maxx 13-02-2011 19:43

afgezien van de kopbouten zitten er bij een polo geen rekbouten aan volgens mij. de keerring van de nokkenas is overigens gelijk aan die van de krukas

Boestik 14-02-2011 15:25

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
afgezien van de kopbouten zitten er bij een polo geen rekbouten aan volgens mij. de keerring van de nokkenas is overigens gelijk aan die van de krukas


OK, bedankt Maxx, ik heb begrepen dat het hier om een krukasflens gaat, kun je dat bevestigen ?

:thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 15:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.