verschillen HK en 2G blok?
heyy, kben n vaste vwforum.nl gebruiker maar voor deze vraag kan ik hier beter terecht..
Het 2G (1.3) blok van mn mk2 is stervende en dus ben ik aan't uitkijken naar een vervanger. Nu kan ik voor weinig een hele golf2 uit 1984 met slechts 123000 op de teller kopen om dan diens blok en bak over te bouwen. Eerst wilde ik nog de hele auto houden om er dan n retro projectje van te maken, maar het koetswerk van die golf bleek toch zn beste tijd gehad te hebben, zonde.. Toen ik de kap opentrok herkende ik bijna niks, na ff zoeken begon het een en ander duidelijk te worden, maar ik ben verre van een expert dus wil ik het graag van jullie horen, wat zijn de verschillen tussen HK en 2G boring, slag, vermogen,... komt allemaal overeen, maar bij de HK ligt het maximum vermogen bij 5400rpm ipv 5200 (doppel-wobber.de) en het ziet er toch totaal anders uit als de MH en 2G blokken :rolleyes: als ik dit HK blok wil (laten) overbouwen, waarom zou ik het doen, en waarom niet? - distributieketting of riem? - automatische choke? - mechanische kleppenstoters? (dacht van wel) - zonder problemen over te bouwen? - welke onderdelen uitwisselbaar? - is er een reden waarom HK slechts van 83-85 gebouwd is? op dit soort dingen zou ik graag een antwoord krijgen :biggrin: Alvast bedankt!! |
hk...
volgens mij met een auto choke, riem, mechanisch(zeker weten), makkelijk over te gooien... ik weet niets van een 2g hk is van 83-87 gebouwd... ik had er eentje in mijn oude jetta. lekker blokkie. zijn redelijk simpel beetje op te fokken. |
2G=MH dus het gewone 1.3blok zoals die in de meeste nog rijdende mk2's liggen
simpel op te fokken? tips? :biggrin: dit is natuurlijk ook altijd fijn om weten maar vooral graag nog info over de verschillen tussen die 2 blokken, of eventuele minpunten van n HK en of ze compatibel zijn, m.a.w. kan ik gewoon mn 2G eruit sjeezen en die HK erin zonder problemen thx! :wink: |
bericht verwijderd, aub on-topic blijven. Marco
|
mh... 1300i?
hk, is kwestia van andere nokkertje, dubbele carbs en je bent een heel eind. dan win je al gauw 10-15pk, met kopbewerking kom je nog iets verder. |
NZ is de 1300i, mh en 2G zijn beide carburatorblokken
iemand nog meer info over de verschillen? anders ga ik over een uurtje over de prijs onderhandelen.. |
All times are GMT +1. The time now is 11:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.