G60 goeroe's?
Hey,
Ik ben al even bezig met een golf 1 G60 projectje Dit alles heeft even stil gelegen,ondertussen heb ik bijna al de nodige onderdelen Maandag gaat de blote MK1 kast naar de carrosserie en ik zou aan de motor willen beginnen De G-lader is een tottaal revisie en bewerkt exemplaar van Ruud 16Vg60 De motor zelf zou gehoond moetten worden...is het dan een slecht idee om deze te laten boren? Als ik deze laat boren hoe groot KAN ik gaan en MAG ik gaan Ook inzake nokkenaskeuze en groote van polie van G-lader zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken Het is niet de bedoeling om er een sprintkar van 300pk van te maken Maar standaard laten hoeft ook niet,ik ben van het principe ''liever 10pk minder en een betrouwbaar blok dat gebruikt kan worden...als 10 pk meer en brokken rijden door TE ver te gaan'' Ik ben er zeker van dat hier experts zitten Thanks Kristof |
ga je andere zuigers gebruiken???
zo nee kan je hem niet boren of hoonen hooguit een xtje poetsen anders wordt de cilinder maat tegroot ga je wel andere zuigers gebruiken moet je gewoon de 1ste overmaat bestellen en dan als je je zuigers heb pas laten boren naar die maat anders heb je kans dat de boring of te klein of te groot wordt en nokkenas zal ik voor een 268/276 schrick gaan met 68mm grijze injectoren en een chip van sls die hier voor geschreven is onsteking beetje bij draaien (richting pingel grens :D ) en je heb een snelle g60 waar nog normaal mee terijden is |
kijk das nog eens een deftig antwoord!
Waarvoor bedankt Al zou ik liever als de aanpassingen gedaan zijn eens langs JD passeren Hoe zit het met luchtfilter? Iedereen weet dat een kelk niet super is,maar echt enorm veel zal er niet met de wagen gereden worden...luchtfilterbak is ook niet zo evident met een mk1 ombouw denk ik? op sls heb ik ook de getande riemset voor lader gezien...pro's...contras? Er is dan geen slip meer mogelijk..is dit niet enorm belastend voor de lader? |
Quote:
tja als je dan een open luchtfilter monteerd neem dan zoizo een spons filter en zet dit goed in de olie en echt met regelmaat schoon wassen een g-lader is echt stof gevoelig en loopt door stof/zand ook heel erg in getande riem set :rolleyes: je lader slipt niet meer geeft wat meer druk en maakt een erug vet geluid ken wat jongens die met een 65mm getand rond reden zonder problemen als je normaal terug schakeld dus niet vol gas afgaan remmen op de versnelingsbak want dan krijgt hij echt klappen :tongue: moet dit goed gaan ik zeg gewoon doen :thumbup: messchien heb je iets meer onderhoud aan de g-lader/lagers maar zal echt niet dramatisch meer als normaal zijn oja vraag wel even of dit stalen poeli,s zijn aluminium schijnt erg snel te slijten met als gevolg dat je getande riem de hele tijd klapt succes :thumbup: |
was op site van SLS dat ik die getande set had zien staan
|
All times are GMT +1. The time now is 09:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.