Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe sterk is een differentieel ??? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69485)

Golfzilla 28-04-2010 14:39

Hoe sterk is een differentieel ???
 
Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn in sterkte van de volgende differentieelen???

een van een AHD bak (met geperst kroonwiel)
een van een ATV bak (met een gebout kroonwiel)

(differentielen met een geperst kroonwiel komen vaker voor hoor, maargoed ik geef een bakcode als voorbeeld)

Kan een geperst kroonwiel kapot of moet ik er dan 500 pk en 400NM op los laten??? Hoe moet ik dit zien???

Kan hij bijvoorbeeld 180PK en 200Nm aan??? (in tegenstelling de standaard 55 pk en 115 nM???)

thanks volksforummers

knarfmk1 28-04-2010 15:27

Gebout is in ieder geval sterker, die geperste kunnen niet zoveel hebben, hoeveel geen idee

knarfmk1 28-04-2010 15:28

geperst kan je overigens ook ombouwen naar gebout

Golfzilla 28-04-2010 15:29

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
geperst kan je overigens ook ombouwen naar gebout


mag jij me vertellen hoe...........het kroonwiel is namelijk heel dun en kun je geen gaten in boren en tappen voor wat boutjes

of je moet gaten boren in de vertanding

als je dit vergelijkt met een geboute variant

Rallyegolf20vt 28-04-2010 17:43

Klinken kun je uitboren, en de boutsetjes kun je bij de dealer bestellen.
Let op! er zijn meerdere soorten boutsetjes verkrijgbaar dus bakcode opgeven!

Sjon 30-04-2010 14:12

.

Golfzilla 03-05-2010 12:44

hmmm tja maarja met een ander differentieel (dus ander kroonwiel) heb ik ook weer het probleem dat de Pignon as anders is :-(

als ik een AHD differentieel vervang voor een ATV differentieel.

vwmk2driver 03-05-2010 16:57

je kunt idd onmogelijk een geperst exemplaar ombouwen naar een geboute versie.

ik doe veel bakjes, en heb volgens mij 1 keer eerder deze vraag gehad van sjon hierboven..

ik denk dat weinig mensen je dit kunnen vertellen.
ik weet dat renault dit systeem al jaren hanteerd, en het nog steeds doet.
maar tegenwoordig hebben ze er al vertanding in gemaakt omdat ze voorheen toch wel vaak los liepen.

het geperste is overigens al erg ouderwets.
dit hebben ze maar gedaan tot 94, daarna zijn het sowieso allemaal geklonken diffs

de atv bak is de enigste die er standaard al boutjes in heeft.

knarfmk1 03-05-2010 17:12

Hmm nooit geweten, dat zou dus ook betekenen dat in mijn ahd-bak geen sperdiff van Quaife kan..

richard-polo 03-05-2010 17:16

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
de atv bak is de enigste die er standaard al boutjes in heeft.



is dat zo?? een CEK[of CEG is ook g40 laatste model}} is ook 085 maar ik ben er niet zeker van of die boutjes heeft.. een van de sterkste bakken heb ik gelezen laatst..

knarfmk1 03-05-2010 17:18

oja kwam dit nog tegen:

Bolt-on final drives in Mk2/3 Polo 'boxes are found in the following: ATV, CEK, CEH, CMC, CEG. I have a feeling all the 6N 'boxes might be bolt-on final drive...

Sjon 03-05-2010 22:16

.

Golfzilla 07-05-2010 15:32

Quote:
Originally Posted by Sjon
Qua verhoudingen is een ATV eigenlijk een AHD, maar dan met lange overbrenging.



Wat houdt de lange overbrenging nu eigenlijk precies in ???

zit het verschil in "lange" en "korte" overbrenging in het differentieel en pignon vertanding of ergens anders in???

Golfzilla 07-05-2010 15:34

*


All times are GMT +1. The time now is 13:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.