Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   harten afdraaien ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63968)

bluebastard 29-12-2009 21:33

harten afdraaien ?

Weet iemand een bedrijf in NH die harten van alu wielen kan afdraaien ??
En wat mag zoiets ongeveer kosten ??

Ik wil kijken of ik van 4 velgen de et waarde met +/- 5mm kan verhogen.

Richard 29-12-2009 21:35

ga eens bij een machinefabriek in de buurt kijken en gooi eens een balletje op

bluebastard 29-12-2009 21:53

Quote:
Originally Posted by Richard

Kan iedereen met een draaibank dit doen dan ??
Heb namelijk liever niet dat 1 of andere .....(vul zelf maar in) aan mijn versgepolijste velgen staat te prutsen.

Richard 29-12-2009 21:56

draaibank moet de velg kunnen opspannen.. daarnaast moet je wel een beetje vertrouwen in de draaiende partij hebben.

bluebastard 29-12-2009 22:22

Quote:

Zover ik weet zijn machinefabrieken in omgeving Alkmaar nogal dun gezaaid

Richard 29-12-2009 22:24

verhuizen

Tjaap 29-12-2009 22:36

lol

bluebastard 30-12-2009 21:36

Quote:
verhuizen

Hahaha :D

Ons huis staat te koop dus wie weet.... ;)

bluebastard 05-01-2010 23:40

Hoeveel "vlees" moeten de boutgaten minimaal hebben eigenlijk ??

Renegade 06-01-2010 08:45

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Ik wil kijken of ik van 4 velgen de et waarde met +/- 5mm kan verhogen.

Als je aan de buitenkant het hart afdraait veranderd er niks aan je et waarde ;) de achterkant van de "naaf" in de velg veranderd niet ten opzichte van het midden van de velg. Et waarde verhogen kan alleen met spoorverbreders of je moet al materiaal erbij kunnen maken :D

knarfmk1 06-01-2010 08:48

Hurricane in heerhugowaard moet dat wel kunnen

Tjaap 06-01-2010 08:51

Quote:
Originally Posted by Renegade
Als je aan de buitenkant het hart afdraait veranderd er niks aan je et waarde ;) de achterkant van de "naaf" in de velg veranderd niet ten opzichte van het midden van de velg. Et waarde verhogen kan alleen met spoorverbreders of je moet al materiaal erbij kunnen maken :D

maar niemand heeft het over de buitenkant.

bluebastard 06-01-2010 20:59

Quote:

Duuuuuuuuh :rolleyes:

Het gaat uiteraard om het deel af te draaien wat op je naaf komt.
Ik ga toch ook geen 5mm van de buitenkant afdraaien :screwy:

Ennuh nog even wat:
Met een spoorverbreder verlaag je juist je et-waarde.... :D

Vains 06-01-2010 21:13

Quote:

Dit klopt niet. Je veranderd juist wel de naaf tenopzichte van het midden van de velg :)
Je haalt vlees van de naaf af dus word de afstand van het midden van de velg tot aan de naaf groter :thumbup:

Zo veranderd ook de ET waarde als je bredere buitenranden monteerd, omdat de velg breder word in totaliteit veranderd dus ook de positie van het midden van de velg :cool:

Renegade 06-01-2010 21:16

Ik was nog half aan het slapen op stage :redface: las verlagen ipv verhogen :redface:

En met half slaperige-kop ging ik met harten van het wiel uit van de buitenkant :redface: typ dan ook gelijk naaf :D was ik misschien wakker geschrokken van de onzin die ik typte :chair:

Vains 06-01-2010 21:18

Quote:
Ik was nog half aan het slapen op stage :redface: las verlagen ipv verhogen :redface:

Nou bij deze: een goedemorgen :D

DUB 06-01-2010 21:25

machinefabriek buitendijk in weesp kan dit, hebben een speciale velgen afdeling (ff vragen naar hans)

zijn super vakkundig en kunnen alles! heb daar al heel veel laten doen en ben tot nu altijd tevreden!

bluebastard 06-01-2010 21:30

Quote:

En met half slaperige-kop ging ik met harten van het wiel uit van de buitenkant :redface: typ dan ook gelijk naaf :D was ik misschien wakker geschrokken van de onzin die ik typte :chair:

:spank: :thumbup:

bluebastard 06-01-2010 21:31

Quote:
Originally Posted by DUB
machinefabriek buitendijk in weesp kan dit, hebben een speciale velgen afdeling (ff vragen naar hans)

zijn super vakkundig en kunnen alles! heb daar al heel veel laten doen en ben tot nu altijd tevreden!

Aan wat voor prijzen moet dan denken ?

Renegade 07-01-2010 08:52

"wat wakkerder als gisteren"

Je kunt ze ook laten af-frezen :D valt me net in, heb ik ooit een keer bij een brommervelg gedaan, is een stuk minder arbeidsintensief en op een goede freesbank is het zo gepiept :thumbup:

Even spannen op een verdeelkop (zorg wel voor een goede kop die spelingsarm is !) met het naafgat, met een pupitast controleren of de naaf van de velg horizontaal ligt en je kun hem zo met een mantelkopfrees affrezen :thumbup:

Scheelt een stuk in het inspannen op de draaibank, dan moet de velg horizontaal EN vertikaal uitgeklokt worden + het feit dat de draaibank ook nog groot genoeg moet zijn.

All times are GMT +1. The time now is 10:45.