Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   extreem verlagen ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61356)

jelle vda 27-10-2009 21:44

extreem verlagen ?
 
ik ben pas van de waterkokers op de luchtkoelers zijn overgegaan stoot ik op men eerste probleem

deze moet met de vooras op de grond liggen omdat ik air schoks ga steken :cool:

maar ik heb verlaagde spindels , verstelbare as op zijn laagste stand ( dan de schroefdraad hier uit gedraaid dat deze nog lager ligt )
en ligt nog steeds op 2 cm met de vooras

hoe kan ik nog lager ? :D

gaat over een kever van '72
grtz

Rob g60 27-10-2009 22:23

jahoor je kunt zeker nog lager.
welke banden heb je voor erop liggen en wat voor fuseekogels heb je?

sixpack 27-10-2009 22:31

Kun jij niets betekenen voor die jongen rob ?

jelle vda 27-10-2009 22:50

Quote:
Originally Posted by Rob g60
jahoor je kunt zeker nog lager.
welke banden heb je voor erop liggen en wat voor fuseekogels heb je?

smartbandjes vooraan
fuseekogels zijn orgineel lijken mij

heb ook juist gelezen op een webshop van verlaagde fuseekogels ,, is dit dan een must ?
grtz

Neill_s 28-10-2009 17:20

De kans is groot dat je op het eind van je fuseekogels zit ja. Die "verlaagde" fuseekogels (zijn gewone kogels met iest meer ruimte) zouden kunnen helpen, al heb ik ze bij mij niet nodig gehad om aan de grond te komen... ;)

jelle vda 28-10-2009 19:28

Quote:
Originally Posted by Neill_s
De kans is groot dat je op het eind van je fuseekogels zit ja. Die "verlaagde" fuseekogels (zijn gewone kogels met iest meer ruimte) zouden kunnen helpen, al heb ik ze bij mij niet nodig gehad om aan de grond te komen... ;)

dan miss nog iets ,
aangezien de bouten van de verlaagde as er al uit zijn en hij niet moet veren ,, show ding ,

kan ik niet gewoon die torsieplaten uit de as halen ook ?
grtz

Rob g60 29-10-2009 00:15

als je wilt verongelukken moet je dat zeker doen.
je kunt je kever ook langsbrengen krijg hem zeker wel lager;)
waar komen je airshocks vandaan als ik vragen mag

jelle vda 29-10-2009 17:08

Quote:
Originally Posted by Rob g60
als je wilt verongelukken moet je dat zeker doen.
je kunt je kever ook langsbrengen krijg hem zeker wel lager;)
waar komen je airshocks vandaan als ik vragen mag

heb ze gekocht van een meneer uit tilburg , stonden tekoop op flat4free
grtz

KustomCharged 03-11-2009 19:45

Als je verlaagde spindles hebt met smartbandjes en een verlaagde as moet het lukken om je as op het dek te krijgen, en heb je in principe geen verlaagde kogels nodig, ze komen wel onder een beste hoek te staan maar op de grond staan zal hij.

het enige wat ik me kan bedenken is dat de adjusters er in een verkeerde hoek in gelast zijn.

deze foto is met verlaagde spindles/smartbandjes en standaard fussee's



Blue69 03-11-2009 19:54

NO WAY! kan nooit zo laag zonder verstelbare as. met spindels zakt ie maar max 8 cm en smartbandjes mss max 5?

KustomCharged 04-11-2009 09:42

idd zo laag kan je niet als je geen verstelbare as hebt. maar dat staat ook in de 1e post---> dat hij dat wel heeft, en dit hok hierboven uiteraard ook.

jelle vda 04-11-2009 18:31

Quote:
Originally Posted by KustomCharged
idd zo laag kan je niet als je geen verstelbare as hebt. maar dat staat ook in de 1e post---> dat hij dat wel heeft, en dit hok hierboven uiteraard ook.


idd , verlaagde as en spindels ,,

maar een maat van me die veel van kevers kent zegt dat er iets verkeerd gelast is zoals hierboven al eens vermeld .
is dit een groot werk en heeft iemand daar een foto en/of uitleg voor ?

grtz jelle

Rat-Driver 04-11-2009 18:46

Er zit lengteverschil in de airshocks

Ligt aan welk type je hebt

Mvg Robert

KustomCharged 04-11-2009 23:10

als ik het zo begrijp zitten er helemaal nog geen airshocks onder. je kan het bekijken door de bouten helemaal uit de adjusters te draaien en hem daarna te laten zakken, als hij nu wel helemaal op de grond staat zit het hem zeker in de adjusters die er in een verkeerde hoek in gelast zijn. zal wel even een foto opsnorren.

Kevert 12-11-2009 01:27

Dit is met verstelbare vooras op ze laagst en spindels.
Dat is toch laag genoeg of moet het nog lager ? :p




erik_jetta 12-11-2009 01:34

super vet!! maar hoe rij je hiermee?

jelle vda 12-11-2009 18:43

[QUOTE=Kevert]Dit is met verstelbare vooras op ze laagst en spindels.
Dat is toch laag genoeg of moet het nog lager ? :p

knip

knip

dit moet nog lager !
hij ligt bij mijn ongeveer evelaag of miss net iets hoger alleen heb ik die stabilisator stang niet ,

en aangezien ik op air schoks ga rijden wil ik hem met de as op de grond :D :screwy:

KustomCharged 12-11-2009 19:05

Die stabilisator stang zou ik er eerst onder vandaan trekken.

Als je met airshocks gaat rijden hoef je je hier helemaal niet druk om te maken om hoe de adjusters erin gelast zijn. aangezien deze er of helemaal uit gaan (dus een rechte asbuis) of gewoon los zonder bout (zodat de adjuster vrij kan draaien) het hangt er een beetje van af hoeveel je gaat versmallen of je kiest om je torsiepakket te gebruiken of dat je een starre staaf neemt.

bij een oud type as kan je de starre staaf bij airkewld bestellen, of de betere staaboer (weet wat je nodig hebt) bij een jong type as word het wat lastiger, naar mijn weten zijn deze niet zo te koop.

maar uiteraard alles kan gemaakt worden.
deze chromolybdeen assen zitten in deze 181 en werkt uitstekend. jong type as dus









jelle vda 12-11-2009 19:19

[QUOTE=KustomCharged]Die stabilisator stang zou ik er eerst onder vandaan trekken.

Als je met airshocks gaat rijden hoef je je hier helemaal niet druk om te maken om hoe de adjusters erin gelast zijn. aangezien deze er of helemaal uit gaan (dus een rechte asbuis) of gewoon los zonder bout (zodat de adjuster vrij kan draaien) het hangt er een beetje van af hoeveel je gaat versmallen of je kiest om je torsiepakket te gebruiken of dat je een starre staaf neemt.

bij een oud type as kan je de starre staaf bij airkewld bestellen, of de betere staaboer (weet wat je nodig hebt) bij een jong type as word het wat lastiger, naar mijn weten zijn deze niet zo te koop.

maar uiteraard alles kan gemaakt worden.
deze chromolybdeen assen zitten in deze 181 en werkt uitstekend. jong type as dus

knip

aangezien ik een luchtgekoelde leek ben ,, ga ik nog eens moeilijk doen
dus dat torsiepakket kan ik vervangen door een vaste buis ?
dan heb ik geen vering meer neem ik aan ( ook ni nodig maar handig om te weten )
die bout die jij bedoeld is dat die voor het verstellen van de hoogte van de as , die is er namenlijk al uit..
en wat zijn adjusters :redface: ,, > dit zit in de as neem ik aan en heeft iets te maken met je torsiepakket

en ook nog heb ik een jonge vooras neem ik aan ( 1972 )
wat is hier anders aan , kank ik deze ook gewoon vervangen door een stalen buis als ik de maat weet ?

alvast enorm bedankt
grtz

KustomCharged 12-11-2009 20:01

De adjuster is het "regelblok"wat in het midden van je as zit en waarmee je hem omhoog en omlaag kunt stellen. als je hier de bouten uithaalt en je hebt verlaagde spindles dan MOET je kever op grond liggen. is dit niet het geval dan zitten je schokbrekers er nog tussen die te lang zijn, of hij staat nog op de krik.

het torsiepakket word in het midden "vastgehouden" door je adjusters, als je een hele smalle as gaat bouwen kan je dit gewoon gebruiken omdat het zo kort en stijf word dat het bijna al een starre as word. (dit kan alleen als je het blok er wel in laat zitten) haal je de adjuster er helemaal tussen uit of ga je niet zo smal dan word het een slappe hap als hij in het midden niet ondersteund word. ben je er nog? :-)

het torsie pakket van een oude as heeft een vierkant profiel, en van een jonge as heeft dit een "muizentrappetje" als je voor star gaat moet je dus staven laten maken als op boven getoonde foto.

een stalen buis kan je proberen maar ik heb er geen goede ervaring mee, zowiezo moet je heeeeeeeel goed recht kunnen boren, gaten zitten contra, of je moet hem al inspannen op de een of andere manier, en gewoon staal tordeerde bij ons een beetje, wat resulteerde in een scheef hangende auto.

ik zou zeggen; zet m op


All times are GMT +1. The time now is 00:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.