Brandstofpomp problemen?
Mensen,
ik heb een vervelend probleempje met de Jetta. Als ik ca. 450 km heb gereden op 1 tank, en ik hard een bocht pak... geef ik na de bocht flink gas, dan sputtert de motor alsof hij brandstof tekort heeft. Hij valt ca. 1 sec compleet dood en daarna is het weer wegschieten. Je hoort de pomp onder de auto bij die tellerstand ook zingen! Alsof er lucht bij komt? Alsof hij in de bocht geen benzine kan aanzuigen? Het gekke is, dat als ik ga tanken. Dat er ca. 38 liter in gaat en het probleem daarna weg is. Beetje raar, want 55-38=17 liter resterend... lijkt me zat. Brandstoffilter is vernieuwd nog geen 2000 km terug. Ik heb intussen de 3e (gebruikte) pomp onder de auto en het probleem blijft aanhouden. Wie o wie?? |
Je hebt het antwoord zelf al gegeven ;)
Quote:
De pomp in je tank zit rechts, als je dus hard een bocht naar links neemt dan gaat alle laatste ca 17 liter naar 1 kant en heeft d epomp dus niks om aan te zuigen. Met mijn Vorige Golf 1 GTI had ik dat ook heel vaak. En als je dus tankt is alles weer mooi vol ;) |
Waarom kan ik met mijn golf (zelfde motor, pomp etc) dan gewoon doorrijden tot 600 km? En vervolgens 48 liter tanken zonder problemen?
Is toch raar dat ik zo snel al tanken moet? |
Schakelen bij 2500 toeren , het nieuwe rijden. :D
Haal beide vlotters/pompen maar eens uit de tank en hou ze maar eens naast elkaar. Dan zie je het verschil wel. Waarschijnlijk ligt de ene dieper dan de andere. Is trouwens de tank van jetta qua vorm gelijk aan Golf??? |
schotten in de tank maken
|
Normaal rijden...
|
Lijkt me idd niet normaal dat je bij 1/4 tankvoorraad al zou moeten tanken. Knap staaltje prutsengineering zou dat van VW geweest zijn :)
De opvoerpomp heeft waarschijnlijk meerdere zeefjes, waarvan er misschien 1 verstopt zit (Onderste opvoerpunt?)? Heb laatst de injectiepomp van mijn golf3 vervangen, daar zaten 3 opvoerpunten in(boven/middel/onderin), met elk een zeefje. Heb je die pomp er al wel eens uit gehad? Als je al 3 pompen hebt geprobeerd zou ik het probleem in de tank zoeken (of in ieder geval voor de drukpomp/accumulator). |
Is het opvoerpompje in de tank,die doet het niet meer
De pomp onder de auto is niet zelf aanzuigend Door de druk van de volle tank komt er wel brandstof maar wordt het nivo lager wordt de druk ook lager Met gevolg dat er geen brandstof meer komt 17 liter is best nog wel veel om stil te vallen |
Quote:
Heb het probleem ook gehad en bij mij was ook de pomp in de brandstoftank kapot. Nieuwe gestoken en alles ok. http://www.volksforum.com/forum/sho...t=brandstofpomp |
Quote:
lang leve Scania.. wij hebben de 400 liter tanks op de 3-assers laten vergroten naar 530 en nu mag je ze niet verder dan 3/4 leeg rijden :screwy: |
haha, lekker nuttig dus:), kom je precies weer op 400ltr. uit.
Maar goed; @ JEttamania, vervangen die pomp :thumbup: |
De pomp is volgens mij bij Wytze nog getest, niet al te gek lang geleden. Deed het wel...
|
All times are GMT +1. The time now is 15:04. |