ombouwen 16v pl naar digifant 2 (pf)
heb een paar vragen ?
ik weet dat het mogelijk is om een 16v pl op digifant te laten lopen. maar welke benzinepomp moet je gebruiken. en hoe zit het met de toeren een 16v gaat tot 8000 en een gti tot 7000. is dit aantepassen door een chip of kun je er gewoon zo mee rijden. en de blauwe sensor waar kun je die het beste verwerken,zit bij een gti in het flenshuis voor op de kop. heb nu het probleem dat mn 16v niet meer vonkt en heb al alles vervangen ivm het schokken zie hier mn thread dan weten jullie waar het over gaat. http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=redbull heb alles liggen om hem om te bouwen naar digifant. draadboom luchtfilter met llm feulrail sensoren de draadboom zijn de zelfde stekkers als mn 16v dus ga er van uit dat als je hem er aan plugt dat ie ie ook moet lopen ,of moet ik stekkers omsteken. gr menne |
volgens mij is het niet te doen het ombouwen.
|
Je kan dezelfde brandstofpomp gebruiken.
De "blauwe" temp. sensor heb je al in de zijkant van je cilinderkop zitten, is bij jou alleen wit/ beige.....heeft dezefde waardes. Voor deze ombouw hebben wij speciale chips zonder toerenbegrenzer zodat je die 8.000 rpm weer kan halen. Juist bij een PL is de ombouw wat makkelijker omdat je dus die sensor al hebt en ook een gasklephuis met een nul- en vollastschakelaar. |
Pomp van een PL heeft een druk van 5.2bar
En de digifant iets van 1bar ?????? Gaat dit goed ? |
das dus ook mn vraag.
voor ik er aan begin moet ik wel zekerheid hebben. bolku hoe werkt dat met een chip moet die er ingesoldeerd worden. en de kosten?? en wat gebeurd er als je die chip niet vervang. |
Pomp levert zelfs tot 8 bar, maar op de fuelrail moet je natuurlijk wel een brandstofdrukregelaar aansluiten.....
Digifant werkt op 2,5 tot 3 bar..de rest gaat gewoon weer terug naar de tank. Chip zit gestoken en kost € 75,- Zonder deze chip lopen ze ook, maar zijn dan begrensd op 6300 rpm......en da's nou net niet leuk met een 16V. Dus niet doortrekken niet. |
nou das ook de duurte niet dus daar hoef ik het niet voor te laten.
waar kan ik zo,n brandstofdrukregelaar kopen. en zit er verschil in die dingen. |
gewoon drukregelaar pakken van een g60. of een instelbare kopen. bij bijvoorbeeld biesheuvel en ik denk dat jeroen je die ook wel kan leveren!
|
drukregelaar van een g60 zit toch in een plastic rail??
jeroen heb je misschien een gebruikte drukregelaar te koop. en een setje groene injectoren. gr menne |
Je kan beter een losse verstelbare brandstofdrukregelaar gebruiken, lever ik voor € 100,- incl. meter.
Setje groene G60 injectoren heb ik ook nog wel liggen. http://shop.bolku.nl/product_info.p...products_id=555 Let ff niet op de foto.....is blijkbaar iets fout gegaan.. |
Zou ik mogen vragen wat de voor en nadelen hiervan zijn, want ik heb zelf ook een pl en vroeg me af waarom je dit zou doen..
Gr |
All times are GMT +1. The time now is 20:45. |