Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Polo G40 Stotterd en valt stil (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46306)

EricPoloG40 14-09-2008 01:20

Polo G40 Stotterd en valt stil
 
Hallo

Ik ben al 4 jaar trots bezit van een Vw Polo g40 uit 1992
Maar nu sins een weekje heb ik wat problemen : De wagen stotterd soms (bij wat hoger toeren) en valt soms ook stil.(ik dacht 1st Benzine probleem)
want bij stil vallen,Geeft de Motor geen toerental bij gas geven.

Dus ik vervangen : De opvoerpomp (in de benzinetank),
maar is nog niet verholpen.
toen heb een compressie testje gedaan maar de cilinders waren allemaal wel inorde.


wat gegevens (Tuning: Bezine druk regelaar,Schrik Nokkenas,Bewerkte Gaskleppenhuis,86Poelie,Chip v Arno,iets grotere Intercooler)



de drukpomp(bij achteras) is 1,5 jaar geleden al eens vervangen.
Kan het liggen aan de Lamdason?of Glader riem die doorslipt?

Hebben jullie nog enige tips voor mij a.u.b?

Eric

martiepartie 14-09-2008 09:06

G-lader riem die slipt zorgt niet voor een motor die stilvalt.
Een defecte lambdasonde zorgt ervoor dat je ECU in de noodloop gaat lopen. Met draaiende motor de blauwe stekker lostrekken (op je thermostaathuis) moet dan geen (hoorbaar) verschil maken.

Wat doet je toerenteller op het moment dat de motor stilvalt? Slaat deze ineens naar 0 toe? (Heel abrupt) Zo ja, dan is het een ontstekingsprobleem. De pulsgever (Hallgever) in je verdeler is dan kapot.

EricPoloG40 14-09-2008 10:57

ja de motor valt indd ineens toeren 0.
Maar de verdeler dat is toch de kap die tegen over je Distributie zit (andere zeide van het blok?)
die meestal vervangen word in de kleur Oranje?

Maar het is volgens jou niet de drukpomp (Onder de auto bij het achteras)?

Gr Eric.

martiepartie 14-09-2008 11:34

ik geef suggesties; ik sluit niets uit! :)

Als ineens de toerenteller terugslaat naar 0, dan is dat vaak een teken dat je hallsensor kapot is. Die zit in de stroomverdeler, waar een verdelerkap op zit. Vervangingsdelen zijn daar vaak lelijk bruin/oranje van.

De Hallgever zit IN het aluminium huisje waar de verdelerkap (oranje/bruin) op zit geklemd.


Heb je al wel je benzinefilter(s) en leidingen gecontroleerd op viezigheid/vuiligheid?

EricPoloG40 14-09-2008 11:51

Ik heb de benzine filter al vorig jaar vervangen (filter onder de auto)
maar volgens jou is het waarschijnlijk de hallsensor.

martiepartie 14-09-2008 12:47

kan je de auto ergens uit laten lezen ? De ECU slaat alle foutmeldingen op, dus als het de hallsensor is, is dat zo te zien in het storingsgeheugen.

EricPoloG40 14-09-2008 13:30

Ik kan zelf wel uitlezen ja,Op me werk hebben zo'n ding.
Maar ik dacht dat je deze Polo G40 niet uit te lezen valt,Te minste we hebben op het werk geen goede aansluiting voor denk ik.
Want zo'n stekker ben ik niet tegen gekomen in mijn Polotje.

dus uitlezen zal wel bij de VW Dealer moeten nie?

martiepartie 14-09-2008 13:37

Als je uitlees apparatuur hebt is dat te doen. Een VW dealer heeft misschien verloopstekkers voor (oudere) diagnose apparatuur.

EricPoloG40 14-09-2008 13:40

klinkt mischien stom maar : Waar zit de aansluiting voor de stekker bij de Polo? :green:

martiepartie 14-09-2008 13:45

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18656

EricPoloG40 14-09-2008 13:54

thanks,zal morgen is zoeken op het werk of we zo stekker hebben!

EricPoloG40 16-09-2008 12:11

Kon er niets uit vinden,

maar ik denk ook wel dat het de ontsteking is,Want anders zal de toerenteller niet meteen op 0 springen toch?
ik ga eens zoeken welke type polo de ontstekingen het zelfde zijn.en dan eens langs de sloop.

G-eert-40 16-09-2008 16:22

en hoe is het onderhoud van de normale slijtage gevoelige delen? denk aan: bougies, bougies-kabels, verdelerkap. misschien los contact ergens richting de bobine?

grtz.

EricPoloG40 16-09-2008 20:15

Allemaal in orde

Bobine weet ik niet.
rest is allemaal goed.

heb de ontsteking vervangen maar loopt nu erg laag staionair en houd erg in bij vol gas(Vermogen weg)

kweste van afstellen denk?
of is het de verkeerde ontsteking?

wat denk jij?

EricPoloG40 19-09-2008 18:14

Volgens mij loopt ie weer als een zonnetje:)
heb hem afgesteld en ja hoor vermogen terug!
En valt tot nu toe niet meer uit.

Heb er nog niet mee op de snelweg gereden maar ik denk dat het verholpen is.!

ik dank iedereen voor alle info;)

G-eert-40 07-10-2008 19:17

volgens mij doet ie het nog steeds of niet? zie je niks meer posten ;). maar wat heb je dan afgesteld?

grtz.

jan_gti_16v 07-10-2008 23:44

neem aan de onsteking...

hed bij m'n kr ook het probleem gehad...

onsteking vervangen ff snel afgesteld rijden en geeen vermogen....

weer kijken stond de onsteking 6 graden na i.p.v. voor dus weer goed afgesteld en et voila vermogen terug...


All times are GMT +1. The time now is 19:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.