Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 vr6. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41646)

vwmk2driver 15-04-2008 23:08

golf 1 vr6.
 
hallo.

ik ben bezig met een golf 1 vr6 project.
de vr6 motor zit er in met de bijbehorende ccm vr6 bak.
ik heb tot nu toe gereden met scirocco 16v assen.

maar nu moeten er golf 2 fusee's op komen maar ik weet nu niet welke aandrijfassen ik moet gaan gebruiken,neem aan dat de scirocco assen niet meer passen.

is er iemand die een golf 1 vr6 met golf 2 fusee's heeft? of weet welke assen ik moet gebruiken?

of iemand met en andere 02a bak in de golf 1 incombinatie met golf 2 fusee's?

wie kan mij helpen.

Rallye-VR6t 16-04-2008 11:40

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
hallo.

ik ben bezig met een golf 1 vr6 project.
de vr6 motor zit er in met de bijbehorende ccm vr6 bak.
ik heb tot nu toe gereden met scirocco 16v assen.

maar nu moeten er golf 2 fusee's op komen maar ik weet nu niet welke aandrijfassen ik moet gaan gebruiken,neem aan dat de scirocco assen niet meer passen.

is er iemand die een golf 1 vr6 met golf 2 fusee's heeft? of weet welke assen ik moet gebruiken?

of iemand met en andere 02a bak in de golf 1 incombinatie met golf 2 fusee's?

wie kan mij helpen.


Golf 2 fusee's zijn niet te gebruiken.
De geometrie van het sturen komt niet overeen.
Je krijgt dan het kart gedrag.

vwmk2driver 16-04-2008 11:43

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Golf 2 fusee's zijn niet te gebruiken.
De geometrie van het sturen komt niet overeen.
Je krijgt dan het kart gedrag.



hoe bedoel je dat precies?

welk deel van het geometrie klopt dan niet meer?

Pewi Vwteam 16-04-2008 16:07

mail karretje is die heeft ook een golf 1 vr6 gebouwd en die reed met golf 1 fusee s en dat paste volgens mij allemaal perfect. en anders kun je er altijd nog een paar op maat laten maken. kost wat maar dan heb je ook wat.

Rallye-VR6t 16-04-2008 16:34

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
hoe bedoel je dat precies?

welk deel van het geometrie klopt dan niet meer?


Zal het proberen uit te leggen.
Als jij nu aan je stuur draait, heb je een (ongeveer) 2x stuurwiel rond voor je maximale uitstuur stand.

Gebruik je de golf2 fusee dan is dat als voorbeeld al na een halve slag bijna maximaal uit.
Dus als een kart. Dit rijdt voor de openbareweg natuurlijk niet.
En stel je moet een plotselinge stuurcorrectie maken, dan draai je in een halve slag je wielen in maximale uitstuur stand. Denk dat eens in bij 120km/h denk niet dat je dit leuk vindt.

Verder heb je nog problemen met de stand van de schokbreker.
En de fuseekogelmaat (al is dat niet de meest moeilijke)

vwmk2driver 16-04-2008 22:43

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Zal het proberen uit te leggen.
Als jij nu aan je stuur draait, heb je een (ongeveer) 2x stuurwiel rond voor je maximale uitstuur stand.

Gebruik je de golf2 fusee dan is dat als voorbeeld al na een halve slag bijna maximaal uit.
Dus als een kart. Dit rijdt voor de openbareweg natuurlijk niet.
En stel je moet een plotselinge stuurcorrectie maken, dan draai je in een halve slag je wielen in maximale uitstuur stand. Denk dat eens in bij 120km/h denk niet dat je dit leuk vindt.

Verder heb je nog problemen met de stand van de schokbreker.
En de fuseekogelmaat (al is dat niet de meest moeilijke)


ik snap wat je bedoelt.

dit komt dan waarschijnlijk omdat de afstand van de stuurkogel hart tot aan midden wiellager anders is van golf 2 tenopzicht van golf 1.
en de vertanding in het stuurhuis van de golf 1 is anders dan de golf 2?

dat zijn eigenlijk de 2 zaken die dat rare geometrie dan veroorzaken waarschijnlijk?

waarschijnlijk is de vertanding van de golf 1 groffer en de afstand van hart stuurkogel tot hard wiellager langer van de golf 1 dan bij golf 2.


All times are GMT +1. The time now is 20:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.