1.8 16V KR en compressor, hellup!
Beste mede volkswagen rijders,
Ik ben op zoek naar wat meer informatie voor wellicht een leuk nieuw project. Ik wil een Compressor op mijn 1.8 16V KR blok, nu snap ik de werking, en weet ik dat de compressor goed te monteren is met een juiste poelie etc, nu is de vraag dat ik niet weet hoe de Compressor zijn lucht naar het gasklephuis brengt (als het al naar het gasklephuis gaat) Ik zit natuurlijk ook met het mooie KR injectiesysteem, wordt de luchtweger er niet teveel door beinvloed, en is het uberhaubt mogelijk, ik kom veel informatie tegen over 8v blokken met compressors, maar zonder het KR injectiesysteem, of vaak de g60 met combinatie een compressor. Wie o wie kan mij vertellen als het kan en zo ja hoe ik de compressor samen met de luchtweger naar het gasklephuis breng. |
ik zou heel dat kr systeem eraf halen en ombouwen naar digifant.
omdat je dan alles beter kan regelen |
Dat is idd 1 van de optie's die ik in mijn hoofd heb, maar is het ook mogelijk met kr? Dat is toch iets wat ik graag zou willen weten
|
Koop dit en je bent klaar. ;)
|
hmm was er niet iets met digi 2?
Dacht dat je KR juist op digi 1 moest laten lopen.... maar kan het mishebben natuurlijk... |
Dat meen ik mij ook te herinneren. Dat het iig beter was om digifant 1 te gebruiken.
|
Quote:
Maar met het originele spul kan het ook wel. Oude 911 Turbo's en Saab Turbo's hadden dat ook. Maar je hebt dan in ieder geval wel een andere spinnenkop met wat meer aansluitingen nodig. |
Gewoon die hele prullige Volkswagen electrowinkel d'r uit trekken.
Ze zijn nooit goed geweest in electronica, en dat zie ik zo snel ook nog niet veranderen. |
Als het kan met het huidige spul wil ik het zeker een poging geven, mocht het niet willen lukken kan ik altijd nog een overstap doen naar een ander injectiesysteem. Ben nu alvast opzoek naar een compressor ik zit te denken aan de Eaton M64.
|
Afhankelijk van hoeveel overdruk je de compressor maximaal wilt laten leveren zul je ook de compressie-verhouding van de motor moeten verlagen.
|
met een standaard compressie van 10 op 1 zal je wel moeten denk ik.
|
All times are GMT +1. The time now is 23:04. |