Polo g40 stuurbekrachtiging inbouwen?
Is het mogelijk om bijvoorbeeld uit een golf 2 de stuurbekrachtiging in te bouwen op een polo g40? Zoja wat heb ik er allemaal voor nodig?
|
waar zou je die pomp kwijt willen, is volgens mij weinig plaats, dus ik denk ut niet
|
Het is te maken en ooit al eens door iig één oosterbuur gemaakt, alleen die kreeg het nooit door de tüv. Staat mij wat van bij dat hij het stuurhuis en bekrachtiger van een 6N heeft gebruikt.
Buiten dat: waarom stuurbekrachtiging in een zo'n licht wagentje? |
Ja idd...zonder stuurbekrachtiging vind ik echt veel fijner rijden. Alleen als je moet inparkeren bij de lokale supermarkt is het misschien ff zwaar werken. :D Maja daarvoor is de poloG40 ook geen boodschappenwagentje....toch? ;)
|
In een G40 wordt t erg krapjes. De stuurbekrachtigingspomp is niet zo heel groot, maar dan zal je toch al snel aan het stoeien moeten met de G-lader... D'r hangen dan redelijk wat aggregaten aan de 2 snaartjes. Ombouw naar multi-riem is dan een minimale vereistte.
Los daarvan: het stuurhuis word ook lastig: 't is een specifiek '861' stuurhuis, dat je niet zomaar vervangt voor een ander huis. Dat van een 6N past zeker niet zonder slag of stoot. Misschien is er wel een Audi stuurhuis te vinden dat redelijk in de buurt komt van... de basis van de Polo lag immers in Ingolstadt op de tekentafel. Een Audi80 wellicht? |
stuurhuis van een polo 86c...
dan krijg je een id stuurhuis hangt ook bovenin.. bij zowat iedere andere nieuwe vw onderin... http://www.xs4all.nl/~rbeurske/polo/ombouw/thumb007.jpg |
Oke is dus nog al veel werk.. bedankt voor de reacties
btw. De stuurbekrachtiging is voor m'n vriendin.. Voor als ze boodschapjes moet doen:p |
Quote:
een G40 is ook een 86C ;) |
do i state different?? ;)
foto is en 89'er polo 2 om precies te zijn,,, |
Quote:
Makkelijker optie's voor lichter sturen: - Banden goed op spanning brengen en houden (2,2 bar ofzo) - Nieuwe banden 'draaien' lichter. - Smallere banden 'draaien' lichter. (geen idee wat je er nu op hebt liggen) - Achteruit inparkeren werkt makkelijker - Alleen aan het stuur draaien als de auto rolt. |
Op het moment zitten de standaard velgjes eronder.. :cool: dus draait vrij licht..
|
origineel stuur ipv klein sportstuurtje helpt ook meej....
|
[mompel-modus] hmmm, kracht maal arm....... [/mompel modus]
Stuurwieltje uit een vrachtschip doet ook wonderen! :nana: |
Quote:
Dat is nog wel het minst een probleem.. |
ga je echt niet voor elkaar krijgen
hoe wil je dat gaan doen met de snaren dan gewoon met goede banden rijden en op spanning ik rij met 195-45-14 r&cup 7&8j x 14 met dunlop sp 9000 en vind het best meevallen |
stuurbekrachtiging ,sorry..........................
ben groot gebracht met brinta ,niet met watjes ,dus voor mij never nooit niet stuurbekrachtiging |
Is wel te doen hoor, moet je bij Opel of Renault shoppen, krijg je der ook nog wat electronica bij :D
|
ook de roest van de opel?? ;)
|
dat electronische stuurbekrachtiging van opel is nou ook niet je van het .bij een beetje fanatiek sturen kan de dynamo de acu niet meer bijladen en gaat het sturen zwaar
|
All times are GMT +1. The time now is 17:49. |