Quote:
No, die houden alleen maar koellucht tegen :tongue: Quote:
Nee, dat moet nog gebeuren en er moet ook nog een vierkant gaatje in de linker stofkap worden gemaakt om de kmtellerkabel te bevestigen. |
Graag gedaan :iamwithst
|
Hier ook graag gedaan.. dat koffie drinken en een beetje meekijken.. hahaha :tongue:
|
Ziet er mooi en solide uit!
Is zoiets ook een upgrade voor een T2b? |
Quote:
Nee, sorry...! Ik vind Porschevelgen onder een bus niet mooi. Ziet er te modern uit. Die steelies vind ik er heel mooi onder. :rock: Vette bus verder!!! Maar smaken verschillen gelukkig. Groet, Martin |
Quote:
Nee |
Wat een mooie bus :eek: heftig hoor met die velgen! ik vraag me echt af hoe dat zal remmen :cool:
|
hmm ik vind het niet duf op 14" staal, de mijne blijft er ook lekker op staan!
|
Quote:
Ja en nee :rolleyes: Een standaard T2b (na 1972 dus, met rembekrachtiging dus) heeft van zichzelf geen slechte remmen. Je kan dit doen omdat je Porsche wielen met een 'verkeerde' et wilt monteren, maar qua remvermogen zal een T2b remklauw niet onderdoen voor een Porsche 944 remklauw. Ten opzichte van een spijlbus/T2a is dit wel een hele goeie upgrade, maar dan moeten dus de 14" steelies naar de oud ijzerboeah :D (jaja, een 5x205 set met Golf VR6 -met dank aan ruud's fridolin- klauwen is in de maak, dus daar kunnen dan wel weer steelies onder, maar of de 14" dan nog gaan passen zal erom hangen) We zijn nu bezig (naast een 5x205 schijfremset) met een 5x130 schijfremset met 4-zuiger 986 (Boxster) achteremklauwen (dit om ook de 16" Fuchsen te kunnen monteren) De 944 wielnaaf past echter wel gelijk op een T2b astap, er zal alleen een andere remklauwadapter op moeten komen vanwege de geheel andere manier -radiaal- monteren van de remklauwen. |
Dit laatste is misschien iets voor mij,aangezien ik 16 -duims fuchsen heb liggen!Hoe lossen jullie dat achter op met 7/16 fuchsen!?Polle
|
Quote:
Mijne is van 79,geen rembekrachtiging! |
Persoonlijk zijn die karrewielen niet mijn smaak, maar ik kan de remmerij en de bus zelf erg waarderen. Ben erg benieuwd naar de 5x205 schijfremmen. Weet je toevallig al of de spoorbreedte voor er anders door wordt?
|
Quote:
Een 79'tiger zonder rembekrachtiging ?? :eek: Dat lijkt me sterk, want vanaf 1972 was dat standaard op een T2b, maar het zou zomaar kunnen dat ze bij jouw een keer de vooras hebben gewisseld voor een 1971 exemplaar, en daar zaten wel schijven op, maar geen rembekrachtiger :( Quote:
Jij kan vóór volstaan met de montage van 5x112 -> 5x130 wieladapters, achter zul je moeten omboren naar 5x130, maar in beide gevallen kan ik je wel helpen, stuur maar een pb @Oskar; een setje 16" Fuchsen ligt bij de polijster, maar die zijn nog niet klaar, vandaar deze 'noodgreep' wat betreft de karreNwielen (nieuwe spelling :tongue: ) Spoorbreedte wat betreft de 5x205 schijfremset (voor bussen) zal niet veranderen, wat betreft kever zijn we er nog niet uit, en dat gaat er dit jaar ook niet meer van komen. |
Quote:
Volgens mij was de rembekrachtiger een optie die vanaf een bepaald jaar standaard was voor Nederlandse bussen. Kan dus zijn dat andere duitse bijv. deze niet hebben. M'n 70er T2a had bijv. ook een bekrachtiger. Verder een erg leuke ombouw Alain. |
Ja,ik ben uit Belgie,maar ik heb mijn busje in Duitsland gekocht!!
Polle Bollen met die bussen!!! |
mijn bus is ook van 79 en ook zonder rembekrachtiging.
Wel moet ik er bij zeggen dat dit busje was gemaakt voor het Belgische leger. Kan dus goed zijn dat dit allemaal zo goedkoop mogelijk moest zijn. Vital |
Staat hem goed kruk...
Ben zelf meer een old skool fan, maar dit is toch ook wel erg wijs :D |
Quote:
Weet ik Peter... bij jouw zal straks mooi een 5x205 schijfremsetje passen ;) |
Ik geloof dat je aan de eigenaar van die bus ook een een 5x130 setje kan slijten Alain.
Tenminste als ik zo naar z'n roooofreck kijk |
All times are GMT +1. The time now is 04:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.