1.8 RP blijft pingelen na afstellen ontsteking
Hallo,
Heb wat problemen met mijn RP motortje. Deze heeft enorm last van pingelen/kloppen. Zelfs na het afstellen van de ontsteking blijft deze bij ongeveer 3000/3500 toeren goed hoorbaar pingelen. Ook wanneer je het gaspedaal lichtjes indrukt bij 2000 toeren. Hij staat nu op een punt waarbij de auto heel erg slecht loopt wanneer deze koud is (inhouden, bokken, stotteren etc. en soms ook uitvallen) en wanneer die warm is alsnog pingelt en zelfs een beetje inhoud. Zo'n beetje alle luchtslangen, sensoren, computer, modules etc. zijn al vervangen aan deze auto, en ik heb geen idee meer waar ik het moet zoeken. Iemand enig idee? :confused: |
Al eens 98 benzine geprobeerd ipv 95?
|
Quote:
Jazeker, maar heeft niet geholpen helaas. Heb ook zo'n anti-pingel middeltje geprobeerd wat je in de benzine moet gooien, maar ook dat mocht niet baten... |
Lamdasonde? En eens uitlezen.
|
Quote:
Lambda is niet meer aangesloten ivm geen katalysator. En is hier nog wat aan uit te lezen dan? Ik meende dat dat alleen zin had met nieuwere motors? |
Voetpakking monopoint inspuiteenheid kapot.
|
Quote:
Je kan zat dingen zien met uitlezen. Maar eh lamda zit vòòr je kat. Dus moet er gewoon op. Anders loopt de boel daarop mis. Maar dat zie mischien wel met uitlezen. |
Brandstofdruk ok? En timing van de nokkenas/krukas goed? Zet die eerst allemasl een bij het juiste nerkteken, ook de rotor. En Check alle vacuumslange goed op lekkage.
|
All times are GMT +1. The time now is 10:12. |