Hellppp! Afscheid na 20 jaar?
Ik zit in zak en as...
* Dorpel linksachter geroest * Midden demper lekt * Achteras rubber links kapot * Remkrachtverdeler zit vast * Remslang bij achterwielen( koppeling geroest) * linksvoor aandrijfas hoes kapot * Rechter achterrem loopt aan ( ook blokken vervangen) * Ophangrubber uitlaat * Wiellager linksvoor kapot * Binnenscherm linksvoor roest * Achterplaat rot Dit alles nog vóór de apk begonnen was :confused: :) . 2 jaar geleden heb ik nog de remleidingen naar achteren laten vervangen én 2 kuipen in de bodemplaat laten lassen bij de voorstoelen. Ik zoek iemand met dezelfde passie in de omgeving Breda die weet wat ik nodig heb en me verder kan helpen. Ik ben zelf niet onhandig maar geen automonteur... |
Over wat voor auto praten we ?
|
Valt allemaal best wel mee toch?
Kost alleen wel even wat tijd om het te fixen. Ik zou je graag willen helpen maar ben de komende tijd erg druk en niet vaak in de buurt. |
Quote:
Denk een mk2 g60 aan z'n signature te zien |
Quote:
Een Golf MK2 G60 bwjr 1986. Ingevoerd als een amerikaanse GTI, later een G60 motor er ingebouwd. Ik heb me ook laten vertellen dat roest geen probleem HOEFT te zijn.. :confused: |
Roest hoeft geen probleem te zijn idd. Schiet eens wat foto's, want op een achterplaat die rot is kan een auto niet afgekeurd worden... (als ik denk welk deel het is). Een dorpel mag (pin me er niet op vast) 30% roest hebben. Dit zou ik nog voor je na kunnen kijken, maar blijft lastig als je niet bij de auto staat.
Een remslang mag geen rare vervormingen/uitstulpingen hebben. Roest op de koppeling is geen probleem. De uitlaat moet deugdelijk gemonteerd zijn, er mag best 'n ophangrubber missen. Dit is te beoordelen door de keurmeester. Ik zal zeker niet zeggen dat de keurmeester z'n werk niet goed gedaan heeft want ik heb de auto niet bekeken, maar wellicht dan je eens bij een ander keuringsstation kunt informeren/keuren..!? |
Roestschade aan de remslang is wel degelijk afkeur, als er een stukje vanaf is moet het worden afgekeurd.
|
Tussen roest en roest zit nogal verschil he ;) Wat ik al aangaf is dat het via 'n computer moeilijk te beoordelen is.
Overigens ben ik geen keurmeester voor personenauto's, en daar zitten wel wat verschillen tussen APK zwaar (boven 3500kg). |
Volgens mij gaat het morgen niet sneeuwen :thumbup: , dus ga ik er eens onder liggen voor een paar piccies :)
|
Kokerbalk linksachter
Achter scherm (onder de g60 bumper) van onderuit gezien Wat koppelingen van de remslangen Linksvoor bestuurderskant bodemplaat Linksvoor bij de claxon tegen de onderkant aangekeken vindt ik een roestgaatje in het binnenscherm Ik vraag me inderdaad af of deze roest (bij elkaar) afkeur kan zijn :confused: Blijft natuurlijk nog wel staan (dat is wel afkeur): Wiellager lv Remkracht verdeler aanlopende rem rechtsachter kapotte aandrijfas hoes |
roest is op te lassen, dat is het ergste niet. dorpel was toch al een tijdje aan het roesten en zou ik toch laten oplassen nu.
die achterplaat boeit echt niet, heeft totaal niks dragend/verstevigend doel, alleen cosmetisch afsluiten van de onderkant. jij hebt er nu blijkbaar andere bumpers overhangen, dus je ziet het niet eens. voor het propere kan je natuurlijk wat gaan vervangen. Bodem moet je gaan oplassen. dit lijkt mij toch ook dat het al een tijdje aan het roesten was en niet op een maandje is gebeurd een stel nieuwe flexibele remleidingen kan nooit kwaad. als de buitenkant al zo erg is gegaan, zullen ze intern ook niet echt fris meer zijn. je kan er ff met een staalborstel overheen gaan zodat de koppelingen toch iets deftiger ogen. aanlopende rem achteraan kan ook van de flexibels komen (die lossen binnenin op en verstoppen. bij het remmen pers je de remvloeistof erdoor, maar die kan van zichzelf niet genoeg meer teruglopen zodat de rem blijft hangen) |
Deze remslangen kun je gezeur mee krijgen bij de keuring.
|
Zou de auto zeker opknappen als je er zo aan gehecht bent
Dorpel zou je kunnen opmeten en dan opmeten hoever die rot is maar net als het bovenstaande als die auto nog 20jaar wil hebben moet je het gewoon goed oplossen. en de andere dingen ook. Zal vast niet het enige niet zijn wat rot is. Verder heb je nog wat dingen waarvan je zegt dat kan je makkelijk oplosse en de garage ook als ze je wille helpen. De demper bijv. zou dicht gelast/gesmeerd kunnen worden of gewoon vervangen. zal toch een keer moeten gaan gebeuren. die verdeler is met wat roestoplosser/wd40 en een wringijzer vast wel weer gangbaar te krijgen. remslangen moet je niet op willen bezuinigen kosten denk 15euro per stuk Aandrijfashoes zou misschien ook wel gekit kunne worden. En een nieuwe kost ook niet zo veel. en laten doen is misschien wel makkelijker ook. Meeste garages hebben die gewoon op voorraad. En met een ashoesspreider zit ie er zo op. Zou ook nog goed uitkomen als aan dezelfde kant het wiellager kapot zou zijn. achterrem en uitlaat rubber zal ook niet zo spannend zijn. En achteras rubber? die gaan over het algemeen toch niet zo snel kapot. Dus je bestellijstje zou dan zijn: -2x remslang -roestoplosser -wiellager -ashoes. valt toch wel mee hebbe ze verder niet meer gekeken dan? omdat je zegt nog voor de keuring begon? |
Alvast bedankt voor jullie reacties. Is de remslang, remklauw en de remkrachtverdeler zelf te doen? of heb je voor die koppelingen apart gereedschap nodig? Remmen moeten dan ook nog ontlucht worden.. Demper kan ik idd zelf vervangen. Wiellager niet. En lassen kan ik ook niet. Ik kan wel alvast de roestplekken kaal maken om een goed beeld te krijgen van de grootte.
|
Flink inspuiten met kruipolie voor je iets probeert los te draaien. Met een beetje geluk draai je dan de remslangen/leidingen zo los :)
|
Weet niet waar je vandaan komt , maar wil hem gerust voor je keuren met een eerlijke mening. En kan hem ook wel in de avond uren voor je maken.
Zoveel werk is het niet ;) Ik kom uit alkmaar , mocht je interesse hebben: 06-50429300 |
Sorry , lees net pas breda ...
|
Quote:
Je hebt toch ff een pb'tje ;) |
All times are GMT +1. The time now is 19:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.