Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   AFN turbodruk valt terug (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122417)

yniezink 28-12-2013 19:12

AFN turbodruk valt terug
 
Kheb een golf 2 waarin een 1.9 TDI AFN blok ligt.

Wanneer ik optrek in z'n 5 wanneer ik 70 rij, spoelt de turbo netjes op naar +- 1,4 bar tot 100 ongeveer en dan valt de druk terug van 100 tm 115 ofzo waarnaar deze weer naar 1,4 bar gaat.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? ECU uitgelezen en geen meldingen.

Turbo is overigens gereviseerd (2000km terug)

ewcaddymk1 28-12-2013 20:07

heb ik bij de mijne ook ,dit doet volgens mij de ecu die regeld em af volgens mij dit is mijn 2e turbo die er op zit en reageert net als mijn vorige(degene die jij er nu op hebt :D )maar voel niet dat ie minder snel trekt als de druk terug valt

yniezink 28-12-2013 20:16

Haha, wist dat ik jou oude had :thumbup:

Ik voel wel dat die iets minder door trekt helaas.

Momenteel staat de golf weer bij gooi, kop ligt eraf

ewcaddymk1 28-12-2013 20:27

Quote:
Originally Posted by yniezink
Haha, wist dat ik jou oude had :thumbup:

Ik voel wel dat die iets minder door trekt helaas.

Momenteel staat de golf weer bij gooi, kop ligt eraf

hoorde ik ja ......hoofdpijn :D

EelcoB 29-12-2013 12:51

Orrigineel piekt hij toch op een hoge druk, en valt dan iets terug?

En blijft hij dan die druk behouden of loopt hij daarna weer iets op?

Die van mij piekte ook hoog, maar weet niet meer of hij daarna een vaste druk hield.

MK2-VRT 29-12-2013 21:24

1.4 is niet origineel..

Normaal pieken ze heel ff en vallen wat terug, en dat moet hij ook vasthouden..Terug vallen is ook maar een paar tiende.

Als hij tever wegvalt kun je ergens een lek in een slang hebben bv..Of slecht werkende N75 etc..

Maar waarom kop eraf nu ?

yniezink 29-12-2013 22:59

Had druk op kvs en werd steeds meer op het laatst was het reservoir net een fluitketel wanneer de turbo opspoelde

En de druk valt echt bijna 50% terug waarna die weer opkomt.

Pieken doet die op 1.5 en houdt vast op de 1.4

MK2-VRT 31-12-2013 20:32

Zal je kop wel gescheurd zijn, of de koppakking is door..

Zal gechipt zijn neem ik aan ? Kan niet anders eigenlijk, maar als je turbo standaard is, is het niet echt fantastisch, druk is wel maximaal voor die VNT15 en verkort de levensduur wel.


All times are GMT +1. The time now is 09:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.