Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Nieuwe verdelerkap - kabel naar bobine (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120199)

RobbieMK1 26-10-2013 08:43

Nieuwe verdelerkap - kabel naar bobine
 
Ik heb een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst en hierbij ook de bougiekabels vervangen. Deze verdelerkap heeft een nieuw type aansluiting voor de nieuwe bougiekabels. Waar ik niet aan gedacht heb is dat de aansluiting op de bobine nu niet op de verdelerkap past.

Is hier een verloopkabel voor (of denk ik nu te simpel?).
Of kan ik beter een nieuwe bobine installeren?
(betreft een ouderwetse ontsteking met contactpunten)

Foto ter verduidelijking:



Style 26-10-2013 09:11

Misschien weer te simpel van mij maar kan je niet beter een passende verdelerkap halen ?

RobbieMK1 26-10-2013 10:01

Quote:
Originally Posted by Style
Misschien weer te simpel van mij maar kan je niet beter een passende verdelerkap halen ?


Dan passen mijn bougiekabels weer niet. :(

Style 26-10-2013 10:29

Maar hebben ze je dan niet gewoon een verkeerd setje bougie kabels en verdeler kap verkocht.

RobbieMK1 26-10-2013 10:45

Quote:
Originally Posted by Style
Maar hebben ze je dan niet gewoon een verkeerd setje bougie kabels en verdeler kap verkocht.


Ja, of ik heb er niet duidelijk om gevraagd..
Kan ik niet een nieuw type bobine plaatsen? Degene die er nu in hangt is ook niet zo fris meer namelijk. Of denk ik nu weer te makkelijk?

Style 26-10-2013 11:13

Dat gaat idd ook :D makkelijk als we zijn ;)
Wist alleen niet dat de aansluiting van de verdeler kap op de foto het nieuwe model is :confused:
En de aansluiting op de bobine zo als op de foto ken ik niet anders :rolleyes:
Nou zegt dit niet veel hoor ik heb misschien 1 week met de contact puntjes gereden en toen een elektronische ontsteking er in gestoken.

Ps ben tussen door even naar de schuur gelopen daar lag ook mijn oude bobine nog en die heeft idd een ander aansluiting.

En dit is waar ik altijd mee reed en nog steeds bij de ABA ?




Denk dus niet dat die van jouw een nieuwer type is maar een ander type :confused:

RobbieMK1 26-10-2013 11:34

Mijn auto komt van oorsprong natuurlijk uit 1976, misschien dat het verschil daar zit? Maar ik kan nu wel klakkeloos een nieuwe bobine gaan bestellen maar ik lees verhalen over bobines die (te) heet worden omdat er verschil kan zitten in een mechanische en een elektronische ontsteking. Wie weet welke ik dan moet gaan aanschaffen...

Thanks tot zover Peter :thumbup:

Style 26-10-2013 13:17

Dat zou ik idd ook niet met zekerheid durven te zeggen.

RobbieMK1 26-10-2013 15:42

Quote:
Originally Posted by Style
Dat zou ik idd ook niet met zekerheid durven te zeggen.



Iemand anders misschien wel? :confused:

arno2000 26-10-2013 18:07

om welke motor gaat het?

RobbieMK1 26-10-2013 19:08

Quote:
Originally Posted by arno2000
om welke motor gaat het?


1.6EG.

Johan1982MK1 26-10-2013 20:49

Mijn 1.5 jb had ook deze aansluitingen.
Met de ombouw naar 16v zat ik met t zelfde. Nieuwe rotor en kabels voor de 16v gehaald maar paste niet. Ik heb gewoon een andere bobine geplaatst.

Tjaap 26-10-2013 20:51

Ik ook in de mk2 GTI

RobbieMK1 26-10-2013 20:55

Dus op zoek naar een passende bobine.
Zal eens wat rond bellen.

Bedankt allemaal.

Joris_MK1 28-10-2013 15:41

Dat is nog het oude type dat je daar hebt, als je de mogelijkheid hebt om een andere bobine te plaatsen zou ik dat doen, maar als je die niet hebt is het vaak ook mogelijk om gewoon de stekker van de kabel te trekken en de goede daarin te duwen. Let wel, dit gaat alleen bij kabels met een koperen kern, de koolstof kern heb ik niet zo vertrouwen in...

RobbieMK1 28-10-2013 19:29

Ik ga een andere bobine plaatsen, ik had e.e.a via Bolku geregeld en deze stuurt mij een passende bobine op. Netjes afgehandeld van Jeroen :thumbup:

SuperGRT 01-11-2013 08:23

Quote:
Originally Posted by RobbieMK1
Ik ga een andere bobine plaatsen, ik had e.e.a via Bolku geregeld en deze stuurt mij een passende bobine op. Netjes afgehandeld van Jeroen :thumbup:

Is het niet verstandiger om meteen een elektrische ontsteking in te bouwen want dan ben je meteen van die kut contactpunten af

RobbieMK1 01-11-2013 09:06

Quote:
Originally Posted by SuperGRT
Is het niet verstandiger om meteen een elektrische ontsteking in te bouwen want dan ben je meteen van die kut contactpunten af


Al veel over gehoord, is dat simpel zelf te doen dan?

SuperGRT 01-12-2013 19:31

Quote:
Originally Posted by RobbieMK1
Al veel over gehoord, is dat simpel zelf te doen dan?


Jazeker gewoon de ontsteking van een mk2 pakken en bijbehorende kabelboom plus kastje
Voor het monteren je motor op tijd zetten en klaar is kees

svenergy 02-12-2013 20:16

heb juist hetzelfde aan de hand op dit moment , bij mij was het gewoon omgekeerd , ik had de nieuwe aansluiting , en ze hadden mij de oude type kabels meegegeven en een nieuw bobine besteld met de oude aansluiting , MAAR bij mij was het zo dat deze bobine met die oude aansluiting een ballastteristor nodig had om juist te functioneren , en de bobine die ik dan zojuist opnieuw heb besteld met de nieuwe aansluiting heeft deze ballastteristor niet nodig . dus pas even ermee op


All times are GMT +1. The time now is 19:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.