Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 cabrio start niet meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118076)

speedfreax 28-08-2013 09:30

Golf 1 cabrio start niet meer
 
Zoals de titel al zegt, mijn golf 1 cabrio 1.8 start niet meer. Bij het rijden viel deze uit (zonder horten of stoten, hij smoorde gewoon) en is daarna niet meer aangeslagen. (ik wel :( ) Nu heb ik al het een en ander bekeken, en de conclusie is, er is geen vonk.

Nu zijn de rotor en verdeelkap vrij recentelijk vernieuwd, maar dit was toch een punt om eens te bekijken. Als ik start (tenminste, mijn collega) en ik kijk onder de kap, met de verdeelkap eraf, dan draait de rotor niet.

Deze hoort toch gewoon te draaien? Is de ontsteking dan kapot? en zoja, hoe deze te verwijderen en heeft er iemand een goede liggen?

Ik weet niet hoe dit aan te pakken. :confused: wie kan mij helpen?

Johan1982MK1 28-08-2013 10:18

Als je rotor niet draait tijdens het starten zou ik eerst eens onder de distributiekap kijken of de riem er nog wel omheen zit..

speedfreax 28-08-2013 14:09

De riem zit er nog overheen, dus kapotte ontsteking?

dakeraf 29-08-2013 12:04

Brandstofpomp ? is het een injectie als deze geen brandstof krijgt geeft hij ook geen vonk.

Joris_MK1 29-08-2013 12:08

Als de rotor niet draait geeft hij ZEKER geen vonk... Met de kap eraf starten, dan draait alles wel? Zonee, startmotor drijft de motor niet aan. Wordt het toch vreemd dat hij ineens uitviel, dan denk ik toch ontsteking. De rotor, als je die eraf trekt, zit daar dan nog een nokje aan? Anders moet het ergens in je blok zitten ben ik bang.

Johan1982MK1 29-08-2013 12:22

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Als de rotor niet draait geeft hij ZEKER geen vonk... Met de kap eraf starten, dan draait alles wel? Zonee, startmotor drijft de motor niet aan. Wordt het toch vreemd dat hij ineens uitviel, dan denk ik toch ontsteking. De rotor, als je die eraf trekt, zit daar dan nog een nokje aan? Anders moet het ergens in je blok zitten ben ik bang.


Dan zou ik idd kijken of de tussenas wel draait of je complete ontstekingshuis eruithalen en kijken of er iets met t tandwiel is.

speedfreax 30-08-2013 12:00

het lijkt wel of de ontsteking vastzit (wil iig niet meer draaien)
Bij het starten met het kap eraf staat de gehele tussenas van de ontsteking gewoon stil. De complete ontsteking verwijderen, is dat een kwestie van draaien/trekken? (beugeltje is al los) Deze zit nl. echt enorm vastgecorrodeerd, en ik durf niet echt de hamer er tegenaan te zetten...

In de haynes manual staat gewoon "remove", die hebben vast niet een 25 jaar oude golf voor hun neus! :screwy:

Joris_MK1 30-08-2013 12:23

Hij zou er toch echt uit moeten kunnen! Heb je een ontsteking met hallgever (stekker met 3 pinnen) of contactpunten (1stekkertje met een groene draad)? Een beetje kloppen kan geen kwaad, ls het mis gaat heb ik in ieder geval een onsteking met contactpuntjes en ik denk ook wel eentje met hallgever...

GZGII 31-08-2013 15:20

uhmm, de distributieriem kan er wel opzitten maar als hij een aantal tandjes mist dan beweegt je nokkenas idd niet.

Draait de krukaspoelie wel mee of ook niet?

speedfreax 02-09-2013 09:34

De zuigers gaan netjes op- en neer. De krukas draait dus iig. De nokkenas is nog even lastig te zeggen, gezien de distributiekap een echt "pain in the ass" is om los te krijgen, het imbusje is namelijk dolgedraaid.

Ik heb echter bougies eruit gedraaid om te controleren op vonk. toen zag (en hoorde) je de zuiger bewegen.

Moet bij het verwijderen de ontsteking rechtstandig verwijdert worden? of gedraait worden? Dan weet ik of de hamer met veel- of weinig souplesse kan worden toegepast.

Polo1w 21-10-2013 21:14

Nou, al merr duidelijkheid?

Jel Golf 2 GTI 21-10-2013 22:48

ontsteking kan je er "gewoon" uit trekken. Beetje wrikken en draaien en dan zou die omhoog moeten komen. Als blijkt dat de tussen as niet draait dan staat je oliepomp wss ook stil.

Eerst alle kappen verwijderen en ff laten starten en kijken welk tandwiel er wel/ niet draait. :thumbup:

Veel succes

Erik Baas 21-10-2013 23:49

Quote:
Originally Posted by speedfreax
De zuigers gaan netjes op- en neer. De krukas draait dus iig. De nokkenas is nog even lastig te zeggen, gezien de distributiekap een echt "pain in the ass" is om los te krijgen, het imbusje is namelijk dolgedraaid.
Of de nokkenas draait moet je toch kunnen zien als je het kleppendeksel er af haalt?

staande golf 22-10-2013 09:18

sterker nog, je kunt toch gewoon door je olievuldop in het kleppendeksel kijken :D

customizor 22-10-2013 09:29

Ik zou tog echt gewoon de distrubitie kap verwijderen
Eerder komt er geen duidelijkheid de ontsteking word namelijk via een tandwiel door de distributie aangedreven als het gaat om een 8v
Vroeger of later zal tog de riem vervangen moeten worden en zal de kap erraf moeten dus ik zou zeggen mooi moment ervoor

Polo1w 22-10-2013 11:47

Quote:
Originally Posted by staande golf
sterker nog, je kunt toch gewoon door je olievuldop in het kleppendeksel kijken :D


Niet als er nog een spatplaat tussen zit.


All times are GMT +1. The time now is 23:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.