Koude start golf gti 16v pl 1986
Als ik mijn Golf start als de motor koud is, slaat de motor meteen aan
en draait ca. 1200 toeren/minuut. Wil ik vervolgens meteen wegrijden, dan houdt de auto de eerste 100m in, ik moet het gas dan met beleid intrappen. Als ik een minuutje wacht (lees uit de stalling rijdt en daarna de garagedeur dichtdoe), is er niets aan de hand. Als de auto eenmaal warm is draait hij ca. 1000 toeren/minuut De auto rijdt zowel warm als koud verder goed en loopt ca. 1 op 11 bij normaal gebruik. Weet iemand waar het kortstondige inhouden bij koude motor aan kan liggen? Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet iets vinden wat op mijn probleem lijkt in combinatie met injectie ... |
is dit zo erg dan? ik heb dat ook wel eens ooit. maar geeft verder geen problemen.
je moet toch niet meteen vol gas geven met een koude motor;) |
Bekend probleem van de 16v's . Koude start injector niet goed?
|
Quote:
@peerke112 Nee, dat doe ik ook niet :) , het is een kwestie van of een minuutje warmdraaien of het gas even met beleid bedienen (lees een minuutje het gas niet te ver induwen en konstant houden. Het versnellen gaat dus even lastig ... @jorg-maashees, Hij start in een keer, je zou verwachten dat de koudestart injector goed zou zijn. |
Afstelling (hoogte)van doseurschijf(ook wel spinnekop genoemd) in orde? dit kan met name in koude situatie een ongunstig arm mengsel geven
|
Exact hetzelfde gehad met mijn 1600 carb motor.. Was uuteindelijk de gasklep positie meter..
Geen idee of een 16 deze ook heeft |
Quote:
Heb even een foto gemaakt van mijn reserve spinnenkop: er staat inderdaad op de doseurschijf een hoogte opgegeven in rust: 1,9mm +1,1mm Is dit af te stellen met dit clipje op de voorgrond van de foto? |
die stel je af met de lange inbus voor co,heb je alles al ens schoongemaakt daar op die schijf,kan vele oorzaken hebben iig......
|
Quote:
Daarmee stel je de hoogte van de plunjer in de spinnenkop, niet de hoogte van de doseurschijf! |
Ik heb de auto uit de stalling gehaald. Meteen de gelegenheid genomen om het inlaatgedeelte
te controleren op valse lucht. Ik heb het inlaatgedeelte tussen luchtweger en gasklep even losgehaald en het viel me op dat de boel nogal onder de olie zit. Ook de binnenkant van de inlaat is nogal vet. Zie ook bijgaande foto. Hoort dit zo bij een 16-klepper met 220.000 op de klok of is hier meer aan de hand? Ik heb alleen een luchtlek in de gasklep kunnen vinden, het leek de gasklepas te zijn. Komt dit vaker voor? |
Heb hem gisteren weer even gebruikt, het inhouden bij koude motor was nu over.
Had de inlaatgedeelte tussen luchtweger en gasklep losgemaakt en weer vastgezet. Blijkbaar heeft daar toch een klein luchtlekje gezeten. Zit nu alleen nog maar met de oliesporen in de inlaat (zie vorige post). |
Iemand die meer weet over de oorzaak van de oliesporen in de luchtweger van mijn 16 klepper?
|
carterontluchting..
|
All times are GMT +1. The time now is 22:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.