Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   raar probleem met 2h (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101466)

cmart187 23-06-2012 14:52

raar probleem met 2h
 
Ik heb mijn cabbie laten afstellen met kat is er wel uitgetikt, dus de lambda heeft weinig zin zei de monteur. als ik lambda steker aansluit loopt die niet meer mooi stationair. het toeren tal gaat een beetje stijgen en dalen. heel licht maar.

hij is zo afgesteld

groene dopje van vliegwiel er af

bout van het onstekingshuis wat losser gedraaid.

stroboscoop aangesloten

auto starten

blauwstekker er af

3 keer gas geven boven 2500

onstekingshuis draaien waardoor het kerfje precies in het midden komt. bout vast zetten

blauwe stekker er in

1 keer goed gas geven en klaar

( PS: soms leek het of het kerfje een beetje afweek )

aaarrie 23-06-2012 19:47

waar is dat gas geven goed voor als ik vragen mag?
heb je de ontsteking ook op 6graden voor gezet? (denk niet dat dit het probleem is hoor) heb met mijn 2h motor ook een btj last van schommelende toeren, maar dan alleen bij koude motor.

gr

Yellowbug 23-06-2012 20:02

Was de motor warm (olietemp >80ºC)?
Bij welk toerental is de ontsteking op 6º voorontsteking gezet (moet op ca 2200min-1)
Als de ontsteking dan goed is afgesteld, zet je de motor voor 20sec op >2000 en <2500Min-1, dan stelt de ecu zich in op het nieuwe ontstekingstijdstip.
Dan weer toerental stationair en blauwe sensor aansluiten.

Klaar is klara. ;)
Mijn motor schommelt niet in toeren.

Off topic;
Ik ben tijdens mijn vakantie door jou dorp gereden :D

cmart187 24-06-2012 18:56

De afstelling is niet door mij gedaan, maar door een garage.

ik heb zelf ook een lampje denk dat ik het beter zelf ga doen met wat goede instructies van jullie. tenzij iemand het voor mij wilt doen.

hoebedoel je 6 graden ? ik heb het hart van de rotor en de markering van de onstekingshuis op tijd gezet. en de afstelling is gedaan door een garage met een strobo

en in garage laten afstellen. had al zo een naar gevoel. auto was warm.

kan iemand mij kort samenvatten hoe het precies gedaan moet worden.

Yellowbug 24-06-2012 19:02

Staat je distributie nu wel goed??
Je bent nog steeds aan het vragen op welk punt het vliegwiel nu moet staan om hem op bdp te zetten. Ik dacht je toch aardig in de richting gezet te hebben met mijn instrukties. Als je dan al je ontsteking gaat afstellen terwijl je nog niet eens weet of je distributie goed staat, dan ben je met de verkeerde volgorde bezig ;)

cmart187 24-06-2012 19:06

De afstelling is niet door mij gedaan, maar door een garage.

ik heb zelf ook een lampje denk dat ik het beter zelf ga doen met wat goede instructies van jullie. tenzij iemand het voor mij wilt doen.

hoebedoel je 6 graden ? ik heb het hart van de rotor en de markering van de onstekingshuis op tijd gezet. en de afstelling is gedaan door een garage met een strobo

en in garage laten afstellen. had al zo een naar gevoel. auto was warm.

kan iemand mij kort samenvatten hoe het precies gedaan moet worden.

cmart187 24-06-2012 19:07

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Staat je distributie nu wel goed??
Je bent nog steeds aan het vragen op welk punt het vliegwiel nu moet staan om hem op bdp te zetten. Ik dacht je toch aardig in de richting gezet te hebben met mijn instrukties. Als je dan al je ontsteking gaat afstellen terwijl je nog niet eens weet of je distributie goed staat, dan ben je met de verkeerde volgorde bezig ;)



whahah distrubutie alles is goed alleen onstekings moet afgesteld met strobo

Yellowbug 24-06-2012 19:18

Motor warm (olietemp >80graden C)
onstekingshuis borging losdraaien zodat je het huis kunt verdraaien
motor starten en blauwe sensor loskoppelen
toerental rond 2200min-1 houden
met stroboscoop ontstekingshuis zover verdraaien, dat je 6º voorontsteking hebt (volgens mij het kerfje van je vliegwiel)
Dan weer stationair laten draaien en blauwe stekker er weer op.
Motor uit en dan het ontstekingshuis weer borgen zodat het niet meer kan verdraaien.
Klaar ;)

cmart187 24-06-2012 19:36

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Motor warm (olietemp >80graden C)
onstekingshuis borging losdraaien zodat je het huis kunt verdraaien
motor starten en blauwe sensor loskoppelen
toerental rond 2200min-1 houden
met stroboscoop ontstekingshuis zover verdraaien, dat je 6º voorontsteking hebt (volgens mij het kerfje van je vliegwiel)
Dan weer stationair laten draaien en blauwe stekker er weer op.
Motor uit en dan het ontstekingshuis weer borgen zodat het niet meer kan verdraaien.
Klaar ;)



bij het afstellen continue op 2200min houden ?

Klopt dat is het kerfje. stationair ken je dat later ook handmatig afstellen ? ( na het afstellen van je ontsteking)

echt bedankt !!!

Yellowbug 24-06-2012 19:38

Als je de volgorde aan houdt zoals ik hem heb beschreven, komt het helemaal goed.
Toerental tussen 2000 en 2500 in houden . 2200 is een mooie tussenwaarde :)

cmart187 24-06-2012 19:44

ja precies, maar moet die gaspedaal ingedrukt blijf of is het een keer gas geven en los. of moet iemand in de auto zitten en gas ingedrukt houden rond de 2200min tot die is afgesteld.

na de ontsteking stationair afstellen?

sorry voor al die vragen, wil het helemaal duidelijk hebben !

Yellowbug 24-06-2012 19:45

Je moet het tijdstip afstellen terwijl de motor ca 2200omw/min maakt. Dus gaspedaal ingedrukt houden tot de ontsteking is afgesteld en daarna weer stationair. ;)


All times are GMT +1. The time now is 03:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.