Dat wordt goed aangepakt!
Ik weet nog van mijn project dat hoe verder je hem stripte hoe meer slechte plekken je tegenkwam... Succes met je project!! Gr. Joeri |
Succes met je auto, je pakt het in ieder geval goed aan.
Ik raad je aan de binnenschermen aan de voorkant geheel tot op het blanke metaal kaal te maken. Je zal zien dat je dan nog meer roest tegen komt. Ben benieuwd wat je er van gaat maken, nogmaals succes. |
Zo dit is ook een echte grote aanpak
Mooi datje het zo goed aan pakt netjes... :thumbup: |
Leuk project, moet ook wat werk aanzitten zo'n auto. :thumbup:
Wel mooi NL kenteken. komt allemaal goed zo te zien. :thumbup: Leuke wielen trouwens, wat voor bandenmaat zit daar vóór omheen? |
Succes met het project, deze ga ik volgen.
En inderdaad wat Branko zegt, de binnenschermen onder de kit wil nog wel eens een paar verrasingen zitten. En dan (logisch ook) waar aan de binnenkant wat tegenaan zit gepuntlast. |
zijn er ook goed stukken aan je golf :screwy: :D
nee flauwekul. goed begonnen iig :thumbup: succes!! |
Werk genoeg nog!!
Maar wel mooi dat er weer 1tje in ere wordt hersteld. :thumbup: Mooi blauw interieur! Kom uit mijn witte swallowtail, Heb het toen met Branko geruild voor een swallowtail interieur. De hoedenplank heb ik evt. nog wel. Succes ermee! |
Iedereen bedankt voor de reacties :thumbup: Komt zeker wel goed ,
Ik vind dat het de auto waard is want zoveel golfjes 1 origineel NL die standaard met chromen bumpers zijn geleverd ook niet meer en die origineel zijn en vooral in deze uitvoering grijs met blauw interieur :) Klopt blauwe interieur en blauwe deurpanelen komen uit jou auto , (mijn panelen waren netjes alleen er was een prutser bezig geweest met boksen erin te maken , daarbij had hij niet nagedacht dat de raamslinger er iedere keer over de boks heen schraapte. Hoedenplank en houders zijn nog zeer netjes. ik was allang blij dat ik het gevonden heb want voor een 2e keer vind je niet weer dit interieur. Ik heb de aan 1 kant de beide binnenschermen en bodem bijna helemaal kaal tot nu geen roest gevonden of slechte plekken gevonden, alleen 1 stukje bij bodemplaat waar een beetje water in is blijven staan, en een klein stukje bij een balk waar wat kleine gaatjes in zaten. Verder viel me het me alles mee. Foto's zullen nog volgen hiervan. Binnenste dorpel (de buitenste dorpel was niet eens aangetast door roest :screwy: ) (de bekende golf1 en 2 en 3 plekken , viel die aan de bestuurderskant toch wel mee) Bij de passagierskant was het weer slechter Bodemplaat en wielkasten kaalhalen wat een pleuris werk , de Golf ook maar op de zijkant gelegd op een paar banden. Meer updates volgen! |
Dikke respect voor al het werk!
Succes! :thumbup: |
Succes Hoor ;) , de staat van deze is vergelijk baar met de mijne , ik weet dat er soms veel te vloeken valt hoor ... deze volg ik zoizo :D heel veel succes en keep on the good work :D
|
Ik heb die auto ergens zien staan volgens mij
Van wie heb je hem gekocht ? |
Ik heb hem gekocht van iemand uit Twello.
Auto komt uit Friesland , hij is nieuw gekocht bij v.d Brug. Ja dankje ik heb jou project ook bekeken ik weet niet of die van jou nu beter is , maar stapje voor stapje is het te doen , anders word je gek (ben nu allang blij dat ik verder geen roest meer tegen ben gekomen) :) |
leuk projectje succes met verder opknappen :)
Geeft een goed gevoel zeker als de roest bijna allemaal weg is :thumbup: |
Jazeker, wel een k*t karwei al die coating eraf halen wat maakt dat een een troep, vooral de kleine naadjes en kiertjes zijn erg lastig
en je moet er hoop geduld voor hebben. Wat is het beste om te gebruiken? Er zijn zoveel varianten om de bodem mee te doen? Ik zat zelf te denken 2 lagen primer? Maar ik zoek ook nog een roestwerende primer (roest haal ik met een agressief goedje wat roest opvreet) , daarna afkitten en dan weer in de primer? En de antidreun? |
Zo! jij maakt er werk van! :thumbup: Dit was mij never nooit gelukt.
Succes er verder mee en ik blijf het topic volgen :) |
Binnenkort kan er eindelijk gelast worden , project ligt vandaar nu even stil!
|
Hij staat te koop op marktplaats als gestrand project helaas , ik heb er geen tijd voor om hem voor maart af te krijgen en dan moet mijn loods opzeggen omdat ik kleinere plek ga huren en past deze auto niet meer in, maarja ik wil wel dat hij iemand word verkocht die het nog wel ziet zitten anders gaat die niet zo weg.
Ik ben nu bezig met mijn 1976er project. |
Zonde.
Maar ja als je geen plek meer hebt, dan houdt het op helaas. |
Klopt , helaas
Maar ik weet niet of het de auto nog waard was , of de tijd er zat dan ook enorm veel werk aan. Ik heb hem inmiddels verkocht. - voorfront was door en door (vooral dat hier weer een andere overzetplaat overheen wat gebakt was) was de nieuwe plaat nog rotter dan de oude) - binnenschermen waren plaat over plaat ook weer zo vast geprikt over het oude dat daaronder rot was , na het uitslijpen waren er helaas bijna geen binnenschermen meer vanover :( overzetplaatwerk aan de voorzijde bij binnenschermen zat t/m de veerschotel dus kon tot daar helemaal uitgeslepen worden - de a stijlen waren beide rot en opgevuld met plamuur (zelfs stukje onderkant van de rand verrot. (LV was helemaal niks meer) rechts was nog te doen - achterpaneel had een tik gehad hiervoor was de stukje van de kofferbak mee genomen en lelijk hersteld of met nieuwe stukken echt en met priklas weer wat vast gemaakt na weghalen van strijkkit kwam ik erachter, wat ze er mee hebben gedaan ik weet het niet :screwy: - achterasophanging was zeer slecht aan 1 kant (andere kant was nog redelijk) - binnendorpels achter rot bij achteraspunten - linkerzijkant had al eens schade gehad - wielranden en binnenwielrand (standaard bij Golf1) - gat in de waterbak / klein stukje voorste schutbord waar het rubber zit - gedeelte binnendorpel/koker/dorpel RV vooraan rot (en lelijk opgelakt met wat strijkkit en ook weer met priklasapparaat vastgebakt waardoor dit compleet weg is gaan rotten.... (andere kant was gek genoeg wel hard op klein stukje van een paar cm na) (en de koker niet geknikt) balk passagierskant rot en ook de binnenzijde (waar scherm aan komt te zitten - tankvulhals redelijk rot en stuk bij binnenwielbak (bekende plekken van Golf1) dit lek klein maar bleek uitendelijk allemaal gatenkaas gaatjes te zijn - en klap op de voorpijl , bleek zelfs de benzinetank enorm van binnenuit helemaal verroest te zijn omdat er nooit meer benzine in de tank werd gedaan omdat de auto op gas reed. Het moest helaas op een koopje aan , Hij is gewoon verprust , jammer wat heb leek op het 1e gezicht een goede basis. Je zit dan af te vragen of het dan nog allemaal wel waard is , ze worden natuurlijk wel steeds zeldzamer Golfjes met kleine achterlichtjes en stalen bumpertjes. De motor en alle onderdelen bleken nog wel allemaal verder in vrij goede staat en nog bijna allemaal origineel te wezen zelfs de draagarmen waren netjes verder was het ook geen tectiel drama. Wie heeft dit vaker gehad zo'n basis die zo goed leek maar toch zo mee viel , ik vertrouw niet zo snel meer auto's die al bij zijn gespoten e.d ik heb nog een '78 er MX gehad die zogenaamd spuitklaar zou wezen (strakmaakwerk was netjes), dit bleek een plamuurterreurbak te zijn om alle rotte delen op te vullen en cmters tectiel gebruikt om alles wat weg te werken , zelfs de tankvulhals wat weer helemaal rond geplamuurd , deze heb ik dan ook gesloopt hier was geen redden meer aan. Hij had vroeger dinitrol behandeling gehad stickertje stond er nog op maar dat mocht niet helpen. Ondanks dat het een leuke auto was en zeldzame MX uitvoering. vind het nog steeds jammer....:( |
als je zo'n auto rijden wil is het denk ik het beste om 1 van de laatsten te kopen. die hebben de wax behandeling af fabriek gehad.
en dan nog.. die van mij leek ook hard, maar toch vind je altijd een paar plekken die iets minder zijn. |
Ja klopt en binnenschermen de 83ers zijn veel beter dan de golfjes met kleine achterlichten.
Vooral in begin 1974 1975 1976 waren ze enorm slecht en waren ze soms naar 6 jaar al compleet doorgeroest, en konden ze al naar de sloop vooral omdat er bijna geen wax in zat Mijn 1976er is daarin tegen nog vrij hard opmerking (je kan ook gelijk zien hoe weinig Wax er toen gebruikt werd) in 1978 met de facelift naar kunstof bumpers nog ietsje beter maar vooral in 83 waren de holle ruimtes goed geml'd. en de kunstof binnenschermen waren een wereld van verschil en antisteenslag coating bij de dorpels voorfront en achterpaneel. Maarja ik denk nu wel dat de tijd is gekomen dat de Golf1 een klassieker is , en vooral de modellen met kleine achterlichten meer te gaan koesteren. |
Heb een vraagje is die golf te koop en welke kleur heeft hij.
Oh zit het kenteken er ook nog bij. Alvast bedankt Afz kally prins |
De Golf heb ik tijdje geleden verkocht , casco is nu circuit-auto geworden temminste dat waren de plannen van de nieuwe eigenaar
Verder was de Golf behoorlijk slecht vooral de voorkant was weinig meer van over , plaat over plaat achterkant had inelkaar gezeten waardoor de kofferbakplaat was opgaan krullen en de balk en achterasophangingen waren niet veel meer veel helaas door goedkoop oplapwerk door de vorige eigenaren , leek op de foto's goed maar dat was hij niet.. |
All times are GMT +1. The time now is 21:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.